گوناگون

لایحه خروج از رکود باید در معیشت مردم اثر گذار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا صبح جمعه در همایش “آرمان‌شهر نیشابور فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه” در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، گفت: مجلس شورای اسلامی ماه آینده لایحه خروج از رکود را بررسی می‌کند و تلاش دارد کشور از این وضعیت اقتصادی خارج شود.

وی اظهار کرد: قصد داریم به بانک‌ها اجازه دهیم افزایش سرمایه داشته باشند تا مراکز تولیدی بتوانند مقداری از سرمایه خود را از آنجا تامین کنند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه باید فرصت سرمایه‌گذاری و فعالیت بیشتر بخش خصوصی فراهم شود، اضافه کرد: مجلس علاقه‌مند است از بحث گردشگری حمایت لازم را داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: باید بر روی ظرفیت‌های شناسایی شده، برنامه‌ریزی شود . نیشابور قابلیت پذیرش گردشگر زیارتی، سیاحتی و درمانی را دارد و البته نیشابور ظرفیت بسیار بالایی در بخش گردشگری دارد.

نماینده شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس یادآور شد: نیشابور در دولت قبل به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد و جزو 10 شهر بزرگ با ظرفیت گردشگری کشور است.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه مسئولان شهرستان نیشابور از حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان و سرمایه‌گذاری برای دریافت سود متعارف ناشی از آن حمایت می‌کنند، عنوان کرد: سود پروژه‌های تعریف شده از سوی شهرداری نیشابور تضمین شده است و با حضور سرمایه‌گذاران، زمینه توسعه شهری فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه جدا از توسعه شهری باید به دنبال توسعه متوازن شهرستان باشیم، تاکید کرد: همه مسئولان شهرستان باید در کنار یکدیگر همدلی را تقویت کنند تا انگیزه حضور بخش خصوصی فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت استانداری خراسان رضوی همچنین در این مراسم گفت: این استان رتبه چهارم توسعه‌یافتگی صنعت کشور را دارد و در عرصه صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، صنایع غذایی، فولاد، کاشی و سرامیک در کشور مطرح است.

احسان ارکانی افزود: خراسان رضوی به دلیل ساختار زمین‌شناسی از تنوع معدنی برخوردار و جزو استان‌های پیشتاز مواد معدنی است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی ها تولید فولاد استان به 10 میلیون تن باید افزایش یابد، اظهار کرد: سه طرح توسعه‌ نورد، گندله‌سازی و کنسانتره در دستور کار مجتمع فولاد خراسان مستقر در نیشابور است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا