گوناگون

لزوم آشنایی فرزندان خانواده ها با خطبه غدیر

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری شامگاه یکشنبه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع ) بیان کرد: به دلیل جایگاه ولایت است که در روز غدیر توسط نبی اکرم(ص)، حضرت علی(ع) به عنوان ولی و امام و پیشوا معرفی شد و مشاهده می‌کنیم که به عنوان یک عید بزرگ اسلامی در بین مسلمانان یاد می شود.

وی بابیان اینکه ولایت در جامعه اسلامی به گونه‌ای است که ادامه رسالت است و اگر امامت را از رسالت منها کنیم، حقیقتاً رسالت را از رسالت جدا کرده‌ایم، گفت: طبق حدیث معصوم، در روز عید غدیر عبادت، نماز، دعا، ستایش پروردگار عالم به دلیل اینکه مردم را از نعمت ولایت متنعم کرد، آمده است و این روز را باید به دلیل عظمت آن جشن گرفت ومسلمانان این عید بزرگ را باید به یکدیگر تبریک بگویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از امام صادق(ع) حدیثی نقل کرد وافزود: به فرموده امام صادق(ع) با شرافت‌ترین، عظیم‌ترین و با فضیلت‌ترین عید در میان امت اسلامی آن عیدی است که خداوند در آن دین را کامل کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری  ادامه داد: فرزندان خود را با خطبه غدیر آشنا کنید زیرا این خطبه حاوی بخش زیادی از معارف اهل بیت(ع) است زیرا در طول تاریخ جامعه اسلامی مستغنی از رهبر نیست و اگر در آن روز امامت و ولایت ادامه رسالت بود، امروز نیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ولایت فقیه ادامه راه ولایت و امامت است و این‌ها تاریخ شیعه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رفتار های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران اشاره داشت وافزود:اینچنین کشور ها نمی‌تواند غلطی کنند، به همان گونه که  کفار نتوانستند اقدامی انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا