گوناگون

لزوم توجه به ظرفیتهای اقتصادی در آبادان و خرمشهر /آبادان شهری فرهنگ ساز و بین المللی است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا نقدی عصر امروز در مجمع عالی بسیج شهرستان آبادان در محل باشگاه گلستان آبادان گفت: هنوز ظرفیتهای زیادی در شهرهای آبادان و خرمشهر هستند که دست نخورده و مغفول باقی مانده اند.

وی افزود: باید با بررسی و مطالعه راه های استفاده بهینه و مطلوب از این ظرفیتها را به دست آوریم.

سردار نقدی وجود نهرها، رودخانه ها و نخلستانها را به عنوان ظرفیتهایی نام برد و که چندان به آنان توجه نشده است.

وی با اشاره به وجود محصول خرما در این منطقه اظهار کرد: با گفتمان سازی و بررسی راهکارها، می توان از صنایع تبدیلی محصولی که دارد از بین می رود به نحومطلوبی استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به خواهران عضو بسیج آبادان تصریح کرد: می توانید از شهیده مریم فرهانی به عنوان یک الگوی خواهر در بحث حجاب استفاده کنیم از این رو باید برای تحکیم حجاب، عفاف و معرفت دینی الگوهای مناسبی را طراحی کرد.

سردار نقدی با اشاره به وجود دو حوزه بسیج ویژه خواهران و هفت حوزه بسیج ویژه برادران در آبادان یادآور شد: باید پایگاه های ویژه خواهران افزایش یابد. اینکه تنها دو حوزه مخصوص خواهران باشد اشتباه است. گسترش حوزه ها و پایگاه های خواهران بهترین راه تحکیم و ثبات اعتقادات کفر ستیز و ایمان در میان آنان است.

وی با بیان اینکه در هر محله باید یک شورای امر معروف و نهی از منکر راه اندازی شود گفت: باید راهکارها و شیوه های عملی کردن این مباحث با هدف ریشه کنی مفاسد و شبکه های ماهواره ای که به سادگی در این مناطق قابل دریافت است باید مورد بررسی و ارائه شود.

سردار نقدی افزود: تبلیغات رسانه ای و بلندگویی بخشی از کار است اما وظیفه اصلی بر عهده همین پایگاه ها است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه یکسری از مسائل به مطالبات ما از دستگاه ها مربوط می شود، اظهار کرد: از این پس مجمع بسیج شهرستان باید به طور منظم تشکیل جلسه دهد..

وی ابراز امیدواری کرد تا در پایان سال جاری شاهد دستاوردهای درخشانی از بسیج در آبادان باشیم.

فرمانده نیروی بسیج مستضعفان کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آبادان شهرستانی فرهنگ ساز است. شهری که سالانه بیش از چهار میلیون گردشگر دارد یعنی فرهنگ ساز است.

سردار نقدی یادآور شد: آبادان شهرستانی بین المللی است و از سراسر دنیا به آن نگاه و توجه می شود به همین دلیل باید قدر این موقعیت را دانست و در جهت اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی تلاش کرد.

وی گفت: باید توسعه خوبی را در آبادان ایجاد کرد، مردم این شهر مهمان نوازی خوبی را از کاروانهای راهیان نور داشته اند.

سردار نقدی با بیان اینکه اعضای کاروانهای راهیان نور را مردم اقصی نقاط کشور تشکیل می دهند، افزود: حضور گروه های مختلف از اقصی نقاط کشورمان نشان از فرهنگ ساز بودن این شهر دارد زیرا با بیان صحیح ارزشهای انقلابی و دینی و روایتگری جنگ به آنان می توان شاهد  انتقال این مفاهیم ارزشی در سراسر کشور باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا