گوناگون

لزوم رواج اندیشه های شهید مطهری در جامعه/ حق کارگران نباید ضایع شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر ری ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبتها در هفته آینده اظهار داشت: امروز روز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس است، آمریکا برای جبران رسوایی تسخیر سفارت آمریکا در ایران این برنامه را تدارک دیده بود که بعد از اینکه نیروهایش در طبس پیاده شدند برای بردن جاسوسهایش به تهران بیایند اما به کرامت و معجزه انقلاب اسلامی این نقشه با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: این شکست بسیار درس آموز و عبرت انگیز است  از آنجایی که امام (ره) و مردم دل به خدا بسته بودند خداوند متعال نیزبه ملت ایران کمک کرد.

این مسئول تاکید کرد: ملت ایران باید متکی به نیروها و تواناییهای خودشان باشند و به نیروهای خارجی متکی نباشند زیرا که آمریکا تاکنون بارها علیه جمهوری اسلامی ایران دست به توطئه زده، اما به برکت وجود خانواده های شهدا و مردم ایران توطئه هایش همواره با شکست مواجه شده است.

حق کارگران نباید ضایع شود

امام جمعه ری با اشاره به روز کارگر در 11 اردیبهشت عنوان کرد: نظام انقلاب اسلامی ایران از سالهای قبل از پیروزیش به فکر کارگران بوده و همیشه بر حق کارگران تاکید داشته، در واقع بر این عقیده است که نباید حق کارگری ضایع شود از اینرو تمامی مسئولین نظام در تمامی دولتها درصدد حل مشکلات مربوط به کارگران بوده اند.

وی تاکید کرد: بنابراین توقع داریم که نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق کارگران باید در جهان الگو و اسوه شود، همچنین در ایران نیز باید نسبت به این قشر زحمت کش تلاش بیشتری صورت بگیرد تا آنها با خیالی راحت تر به توسعه اقتصاد کشور بپردازند.

شهید مطهری حق بزرگی بر گردن انقلاب و مردم ایران دارد

شاهچراغی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری در هفته آینده اظهار داشت: این شهید بزرگوار حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی، مردم و نسل جوان ایران دارد، از اینرو تمامی دستگاه های فرهنگی و آموزشی نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید به استقبال این روز بروند و در برنامه ریزیهایشان حق این استاد بزرگ را به شایستگی ادا کنند.

این مسئول با اشاره به سخنان امام (ره) درباره شهید مطهری بیان داشت: اگر اندیشه های شهید مطهری را به نسل جوان و جامعه بتوان منتقل کرد یقینا می توان در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان ایستادگی کرد زیرا که جوان در اسلام ناب محمدی (ص) تربیت شده و آسیبی نخواهند دید.

امام جمعه ری با اشاره به جنایاتی که در بحرین علیه مسلمانان شیعه می شود، عنوان کرد: متاسفانه دولت بحرین به علت سرسپردگی به آمریکا و عربستان سعودی به مردم مسلمان بحرین ظلم و ستم  می کند، از آنجایی که تمامی دولتهای دیکتاتوری در روزهای آخر حکومتشان مرتکب چنینی جنایاتی می شوند به همین دلیل دولت بحرین بداند که این دولت نیز همانند رژیم ستمشاهی طاغوت از بین خواهد رفت.

شاهچراغی با اشاره به در پیش بودن انتخابات در کشور عراق اعلام کرد: متاسفانه کشور عراق در این مدت با لطمه های زیادی از جانب سرسپرده های به آمریکا و تکفیریها متحمل شده لذا مردم عراق باید با هوشیاری و شناخت کامل نمایندگانی را به مجلس بفرستند که وفادار به عراق متحد و مستقل باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا