گوناگون

سیاست؛ خط قرمز سپاه است/ سپاه هرگز به دنبال احزاب مختلف نیست

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رضاعلی متهور ملکی در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهرستان قدس با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه و هفته عقیدتی اظهار داشت: 2 اردیبهشت سال 1358 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد، شهادت معلم شهید آیت الله مطهری و هفته معلم در سپاه هفته عقیدتی- سیاسی، که عهده دار تعلیم و تعلم است، نامگذاری شده است.

وی افزود: سپاه صرفا یک ارتش کلاسیک و نظامی نیست بلکه مجموعه ایی از فرزندان انقلابی کشور است که با تمام وجود سعی در دفاع از انقلاب اسلامی و حفاظت از ارزش های آن دارند، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دو وظیفه اصلی برای سپاه مشخص شده است.

این مسئول ادامه داد: اولین وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی است و دیگری حفظ ارزش های و دستاوردهای انقلاب اسلامی، سپاه در زمان جنگ تحمیلی به خوبی ماهیت نظامی خود را نشان داد و در هشت سال به دشمنان نشان داد که چگونه از نظام دفاع می کند و امروز که دشمنان نوع جنگ خود را به جنگ نرم و فرهنگی تغییر داده اند، سپاه نیز روش مقابله خود را عوض کرده است.

وی اظهار داشت: سپاه از دل نیازهای انقلاب اسلامی و برای پاسخگویی به آن ها بوجود آمد و سه ویژگی اصلی و بارز دارد که اولین آن ها مردمی بودن سپاه است، سپاه در زمان جنگ با سازماندهی کردن حضور مردم در جنگ و اکنون با فعالیت در پایگاه ها همجنان وجه مردمی خود را حفظ کرده است.

این مسئول یادآور شد: ویژگی دوم در کنار و همراه بودن انقلاب است سپاه در تمامی مراحل پشتوانه نظام بوده است و در هیچ عرصه ای نظام را تنها نگذاشته است، ویژگی سوم که بارزترین ویژگی سپاه است ریشه هویت مذهبی بودن سپاه است، این نهاد برمبنای دین و تقوا تشکیل شده و این ویژگی را تاکنون حفظ کرده است و بر اساس همین شاخصه همواره چه در داخل مر زهای کشور و چه خارج از آن مدافع نظام بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شهرستان قدس گفت: امروزه تمام فکر سپاه لبیک گفتن به مقام معظم رهبری در سال فرهنگ است تا بتواند به این پیام رهبری جامه عمل بپوشانند و برای این کار همه مسئولان کشور بویژه مسئولان فرهنگی باید همکاری کنند زیرا دشمنان با تمام توان خود به فرهنگ کشور حمله کرده اند.

وی افزود: سپاه همواره در مقابل این تهاجمات فرهنگی ایستاده است به نحوی که دشمنان خود اعتراف می کنند که سپاه مهمترین سپر آنها است، مردم باید بدانند که دشمن هرگز دست از سر ایران اسلامی برنمی دارد و این که خیال کنند با چند مذاکره دشمنی ها برطرف می شود اشتباه است.

ملکی اضافه کرد: دشمن با ابزارهای مختلف به جنگ ایران آمده، یکی از این ابزارها ماهواره است که بنیان خانواده ها را هدف قرار داده، اکنون جنگ سختی در این عرصه در حال وقوع است و سپاه سرسختانه در حال مقابله با دشمنان است و امید است که مانند جنگ تحمیلی نیز ایران در این جنگ پیروز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا