گوناگون

گمرک و پایانه دوغارون درخراسان رضوی نماد فعالیت و تحول اقتصادی است

81137508 5649218

به گزارش ایرنا، ˈعباس آخوندیˈ روز جمعه در حاشیه بازدید از گمرک و پایانه دوغارون در جمع خبرنگاران افزود: برای توسعه این گمرک برنامه ریزی خواهد شد.

وی گفت :خراسان رضوی یکی از استان های مهم کشور در حوزه ترانزیت، کشاورزی و اقتصاد است و همسایگی و همجواری این استان با کشورهایی مانند افغانستان و ترکمنستان اهمیت آن را دوچندان می کند.

وی افزود: توسعه صنعتی، کشاورزی و وجود آثار تاریخی فراوان و از همه مهمتر مضجع نورانی و شریف امام هشتم(ع) ظرفیت های بالایی را برای جذب زائر ، توریست و گردشگر در این استان فراهم کرده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام فعالان در گمرک و پایانه دوغارون انتظار دارند که زمینه فعالیت مناسب تری نیز در بازارچه مرزی آن فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: پایانه صادراتی یکی از مهمترین زیر ساخت های تخصصی حمل و نقل صادراتی می باشد و با متمرکز نمودن خدمات صادراتی نظیر حمل و نقل،گمرک،بیمه،استاندارد، هزینه های پنهان را کاهش داده و فرآیند صادرات و ایجاد مزیت رقابتی برای تولیدات داخلی را تسهیل می کنند.

آخوندی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه ترانزیت، امروز از مرز دوغارون بازدید شد و امکانات لازم در راستای توسعه گمرک و پایانه مرز این منطقه فراهم خواهد شد.

وی در پایان گفت : مشکلات محور تربت جام به مشهد نیز بررسی شد که در مجموع اقدامات راهسازی در این محور براساس مشاهدات تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است.

7489/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا