گوناگون

متقاضیان وام ازدواج منتظر بانکها/ بانکها در انتظار بانک مرکزی

81163326 5694273

وام ازدواج از انواع وام های تکلیفی است که منابع آن توسط بانک مرکزی تامین و از سوی بانک های عامل نظیر ملی، سپه، قرض الحسنه مهر ایران، مسکن، رفاه کارگران، صادرات، کشاورزی، پست بانک، ملت، تجارت و صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت می شود.

زوج های جوان برای دریافت وام ازدواج باید بعد از مراسم عقد، در سامانه بانک مرکزی ثبت نام و ضمن دریافت کد رهگیری برای گرفتن این تسهیلات تشکیل پرونده دهند.

بسیاری از زوج های اصفهانی با مراجعه به بانک های عامل و تشکیل پرونده در انتظار دریافت وام ازدواج خود هستند، اما پاسخ بانک های عامل نبود منابع مالی است و این مشکل برخی خانواده ها را با سردرگمی مواجه کرده و موجب تاخیر در ازدواج جوانان شده است.

یک بانوی جوان اصفهانی که اواخر سال گذشته ازدواج کرده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون منتظر تامین تامین منابع مالی از سوی بانک مرکزی برای بانک های عامل استان هستیم.

ˈکبریˈ با بیان اینکه تنها امید من برای تهیه جهیزه ام دریافت وام ازدواج بود، اظهار کرد: بارها خودم و همسرم به بانک ملی مراجعه کردیم اما کارمندان بانک پاسخ منفی می دهند.

چند جوان دیگر که به بانکهای صادرات و صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا(ع) برای دریافت وام مراجعه کرده و با مشکل نبود اعتبار برای وام ازدواج مواجه شده اند، افزایش سقف تسهیلات وام ازدواج را از علل پرداخت نشدن این وام بیان کردند.

این جوانان با اشاره به تورم موجود و افزایش بسیار زیاد بهای انواع کالا در چند سال اخیر، هزینه های ازدواج را از جمله علل کاهش تمایل جوانان به تشکیل خانواده بیان کرده و خواستار حمایت عملی مسوولان از ازدواج جوانان شدند.

جوانی که خود را مهدی معرفی کرد، گفت: مسوولان از ضرورت ازدیاد نسل سخن می گویند اما هیچ اقدام حمایتی وجود ندارد و جوانان برای دریافت چند میلیون وام ازدواج باید ماهها منتظر بمانند.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسته مهر ایران استان اصفهان در خصوص عدم پرداخت وام ازدواج توسط بانک های عامل استان، گفت: امسال بانک مرکزی برای این بانک سهمیه ای مشخص نکرده است و این درحالیست که این بانک سال گذشته 10 هزار سهمیه برای پرداخت وام ازدواج سه میلیون تومانی داشت.

ˈعباس فقیهی ˈ با بیان اینکه سقف وام ازدواج پنج میلیون تومان است، گفت: مصوبه آن به تمام بانکهای عامل ارسال شده اما تاکنون بانک مرکزی دستور پرداخت وام پنج میلیون تومانی ازدواج را نداده است.

فقیهی با اشاره به طولانی بودن زمان انتظار زوج های جوان برای دریافت وام ازدواج، افزود: دولت و بانک مرکزی باید به طور ویژه از زوج های جوان حمایت کنند تا افزایش رشد جمعیت محقق شود.

وی با بیان اینکه با این روند در آینده رشد جمعیتی کشور منفی خواهد شد، ادامه داد: باید برای تشویق جوانان به ازدواج راهکارهای ویژه در نظر گرفته شود.

وی یکی از راهکارهای تشویق جوانان به امر ازدواج را پرداخت وام ازدواج عنوان و تصریح کرد: با توجه به مشکلات فعلی اقتصادی که در کشور وجود دارد همه دستگاه ها باید در جهت تشویق جوانان به ازدواج تلاش کنند.

فقیهی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی نباید مانع سنت حسنه ازدواج شود.

7137/گ/ 556/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا