گوناگون

مجهز شدن پل‌های هوایی گرگان به پله برقی

شهردار گرگان گفت: پل‌های هوایی گرگان به پله برقی مجهز می‌شوند که برای پل‌های هوایی شهر گرگان با هزینه 720 میلیون تومان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- حسین صادقلو، در گفت‌وگو با خبرنگاران، از خریداری پله برقی برای پل‌های هوایی شهر گرگان خبر داد و گفت: خریداری تجهیزات لازم انجام شده و تنها مراحل قانونی آن مانده است.

وی افزود: خریداری این وسایل 720 میلیون تومان برای شهرداری هزینه در بر داشته است که امیدواریم با طی مراحل قانونی به زودی بر پل هوایی نصب شود.

در ادامه سید محمد قدس مفیدی، عضو شورای شهر گرگان گفت: آسانسور پله برقی موضوعی است به نام مناسب‌سازی که تنها مختص راه‌اندازی نصب پله برقی و آسانسور برای پل هوایی نیست.

وی افزود: ساماندهی اتوبوس‌ها، استانداردسازی رمپ‌های پیاده و سایر مباحث شهری که باید برای رفاه حال شهروندان ساماندهی شوند نیز مناسب‌سازی را در بر می‌گیرند.

وی تصریح کرد: شهرداری باید مکلف شود تا مشاورهایی را برای مناسب‌سازی با گرید معروف معرفی کند در این صورت قدم خوبی برای مناسب سازی شهر برداشته‌ایم.

به گفته این عضو شورا، نصب رمپ هوایی برای پل‌های هوایی بهتر از پله برقی است زیرا هزینه آن 25 میلیون تومان بوده و صرفه اقتصادی بیشتری در مقایسه با نصب آسانسور و پله برقی دارد.

وی در ادامه این جلسه با بیان این نکته که بخشی از خدماتی که به مردم داده‌ایم را تکمیل نکردیم، افزود: نصب آسانسور یا پله برقی پل‌های هوایی گرگان باید به جدیت بیشتری پیگیری شود و با نظر مساعد این موضوع به شهرداری بروند و مدیریت شهری با انجام کارهای کارشناسی مشخص کند که نصب چه ابزاری برای پل‌های هوایی به صرفه و مناسب‌تر است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان هم با اعلام این نکته که قبل از پیگیری برای نصب پله برقی یا آسانسور برای پل هوایی ابتدا باید فرهنگ‌سازی انجام شود، افزود: استفاده از پل هوایی برای تردد از خیابان‌ها با ترافیک بالا هنوز برای شهروندان جا نیافتاده است.

نبی هزار جریبی تصریح کرد: نصب پله برقی یا آسانسور خوب است اما به شرطی که با صرف این همه هزینه تدبیری برای استفاده مردم و ایجاد احساس نیاز از پل هوایی از قبل ایجاد شود در غیر این صورت باز هم پل‌های هوایی بدون استفاده خواهد ماند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا