گوناگون

مدال طلایی کارلوس فوئنتس به ایناریتو و پسر مارکز رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هرالد تریبیون، مدال خلاقیت کارلوس فوئنتس که از سوی دانشگاه مکزیک و مقامات فرهنگی آزتک تاسیس شده، برای تجلیل از چهره‌های خلاق و تاثیرگذار و به یاد کارلوس فوئنتس نویسنده مشهور مکزیکی که دو سال پیش درگذشت، تاسیس شده است.

گونزالس ایناریتو و گارسیا بارخا برای توجه به سنت‌ها و ارایه آنها در دیدگاه‌های جدیدشان در زندگی مدرن امروز، شایسته دریافت این جایزه شناخته شدند.

رافایل تووار رییس مجلس ملی فرهنگ و هنر با اعلام این مطلب در مراسمی که در دانشگاه وراکروز زالاپا برگزار شده بود، در چهارمین دور اهدای این مدال، از این دو فیلمساز مکزیک و کلمبیایی تقدیر کرد.

در این مراسم گونزالس ایناریتو گفت با دریافت این جایزه احساس می کند سینمای مکزیک اعتبار و جایگاهی ویژه در جهان یافته است زیرا آنها همواره با دیدی مکزیکی فیلم خواهند ساخت.

او همچنین یادآور شد که چگونه فوئنتس نویسنده برجسته مکزیکی را در حالی که نوشته‌ها و دیدگاه هایش درباره سینما را ستایش می‌کرد، در برابر در یک هتل دیده بود .

وی گفت فوئنتس همیشه جوانان را در دستاوردهایش شریک می کرد و استادی بزرگ بود و با دانش وسیعی که داشت راه پیش رفتن را به دیگران نشان می داد.

گارسیا بارخا پسر گابریل گارسیا مارکز نویسنده کلمبیایی و خالق «صد سال تنهایی» که دو هفته پیش درگذشت دیگر فیلمسازی بود که گرچه نتوانست در این مراسم شرکت کند، اما با یادداشتی یادآور شد که خاطرات زیادی از کودکی‌اش از نویسندگان بزرگ دارد و آنها بودند که با تاثیرگذاریشان او را به فیلمسازی ترغیب کردند.

ایناریتو سال پیش فیلم «پرنده ‌باز» را ساخت. او که کارگردان فیلم‌هایی چون «21 گرم» و «بابل» است، این فیلم را با حضور مایکل کیتن، ادوارد نورتن، ایمی رایان، اما استون و نائومی واتس جلوی دوربین برد.

ایناریتو با فیلم «بابل» نام خود را به عنوان اولین فیلمساز مکزیکی نامزد اسکار بهترین کارگردانی در تاریخ ثبت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا