گوناگون

مدیرعامل شرکت ساخت: تکمیل خط آهن میانه

81209909 5775850

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در حاشیه بازدید از خط آهن میانه – تبریز با اشاره به مزایای احداث این طرح گفت: با احداث راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافربری، مسافت برای قطارهای باری – ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به اینکه این خط راه آهن از تبریز ادامه یافته و در مرز جلفا به راه آهن جمهوری آذربایجان و در ایشتگاه رازی به راه آهن ترکیه متصل می شود، احداث این محور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به طول این طرح عنوان کرد: این خط آهن به طول 200 کیلومتر در 10 قطعه دارای 10 ایستگاه، پنج دستگاه تونل به طول 9 هزار متر، 20 دستگاه پل بزرگ است و حداکثر سرعت برای قطارهای مسافری 160 کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری 100 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است.

نورزاد اهمیت استراتژیک این طرح در ارتباط با کشورهای همسایه را یادآور شد و گفت: محور میانه – تبریز یکی از پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است که در ادامه به کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد و از منظر ترانزیت کالا و مسافر بسیار مهم است.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به خط آهن فعلی این مسیر که از ایستگاه موجود میانه واقع در مسیر تهران – تبریز شروع می شود، افزود: مسیر فعلی عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می کند و سرعت قطارها در این خط به لحاظ مشخصات هندسی فوق العاده کم است و در نتیجه با احداث خط آهن میانه – بستان آباد – تبریز زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از هفت ساعت و نیم به کمتر از سه ساعت و برای قطارهای باری در حدود پنج ساعت کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: این خط آهن باعث صرفه جویی در سوخت، کاهش توقف های مکرر قطار به دلیل دو خطه بودن مسیر، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و کاهش آلاینده های محیطی خواهد شد.

نورزاد به اهمیت خط آهن شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت قابل توجه محور مذکور، حدفاصل بستان آباد تا میانه، تلاش بر این است تا برای روسازی و اتمام قطعه 10 این پروژه قرارداد مشارکتی با یک شرکت خارجی منعقد یابد و این پروژه در این بخش ها واگذار شود.

اقتصام(1)1108**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا