گوناگون

مدیرعامل متخلف کارخانه شن و ماسه متواری شد!

کارشناس حقوقی اداره کل محیط‌زیست لرستان بر برخورد با کارخانه‎های شن و ماسه که موارد زیست‌محیطی را رعایت نمی‎کنند، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه لرستان، کامران سپه‎وند در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در جریان بازدید کارشناسان محیط‌زیست از کارخانه‎های شن و ماسه شهرستان خرم‎آباد و آنالیز خروجی پساب آن‎ها و عدم وجود حوضچه‎ها برای خروجی پساب، ضمن آنالیز خروجی آنها توسط آزمایشگاه معتمد و بعد از آن صدور اخطاریه‎های زیست‌محیطی و تعیین مهلت برای تعبیه حوضچه در صورت عدم‌رعایت ضوابط و معیارهای زیست‌محیطی و عدم رهاسازی آنها در سطح زمین‎های مجاور و احیاناً رودخانه‎های خرم‎آباد، پنج کارخانه شن و ماسه مورد آنالیز قرار گرفت و به‎علت عدم رعایت موارد زیست‌محیطی به واحد حقوقی اداره کل برای سیر پرونده حقوقی و قضایی معرفی شدند.

وی تصریح‌کرد: به محض وصول کاربرگ آنالیز و نیز اخطاریه‎ها زیست‌محیطی به این گونه واحدهای آلاینده، لایحه حقوقی تنظیم و برای سیر قانونی پرونده‎ها به مراجع قضایی معرفی شده که در این میان یکی از مدیرعامل‎های کارخانه شن و ماسه آلاینده در مرحله اجرای احکام متواری شد.

سپه‎وند ادامه داد: یکی از کارخانه‌ها در مهلت قانونی و به حکم قضایی حوضچه‎های مخصوص طراحی و تعبیه شده و نسبت به رعایت ضوابط و معیارهای زیست‌محیطی اقدام کرده است و یکی دیگر از مدیرعامل کارخانه‎ها به حکم قضایی در مرحله بازداشت است. همچنین یکی دیگر از مدیرعامل کارخانه‎های شن و ماسه در حال سپری کردن مراحل دادرسی است.

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان افزود: با استناد به ماده 9 و 12 قانون حفاظت و بهسازی هر کارخانه و کارگاه که موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورد و در مدت زمان معین نسبت به رفع آلودگی اقدام نکند، به دستور سازمان حفاظت محیط‌زیست از کار و فعالیت آن جلوگیری به‎عمل می‎آید.

وی تأکید کرد: از صاحبان این‎گونه مشاغل می‎خواهیم نسبت به رفع آلودگی و رعایت ضوابط و معیارهای زیست محیطی اقدام کنند تا مشمول این قانون نشوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا