گوناگون

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خواستار افزایش فعالیت بانک ها در این منطقه شد

81173995 5712669

به گزارش روز جمعه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، ˈ رضا مسرور ˈ در این نشست اظهار کرد : با مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص افزایش محدوده منطقه آزاد از 3200 به 9600 هکتار ظرفیت های سرمایه گذاری منطقه افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت 12 شعبه از بانک های استان در محدوده این منطقه خاطرنشان کرد : با توجه به بهبود فضای کسب و کار به ویژه اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و تردد خورو با پلاک منطقه در این منطقه الزامی است بانک های استان با ایجاد شعبه های جدید حضور فعال تری در این منطقه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شش ماه اخیر رشد قابل توجهی در تعداد شرکت های ثبت شده در منطقه را شاهد بودیم افزود :در حال حاضر حدود 900 شرکت ثبت شده این منطقه با سرمایه های خود در بانک های این منطقه به مبادلات تجاری می پردازند .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ابراز امیدواری کرد با فعالیت بیشتر شعب ارزی بانک ها و حمایت از صادرکنندگان و تجار حجم فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری که موجب رشد اشتغال در منطقه می شود، افزایش باید.

وی تصریح کرد : قصد داریم در جلسات تخصصی با سرمایه گذاران از مدیران بانک های استان نیز دعوت کنیم چرا که حمایت و همراهی سیستم بانکی از اولویت های سرمایه گذاران برای حضور در هر منطقه است و امیدواریم در این امر به نتایج مطلوبی برسیم .

مسرور با ابراز امیدواری نسبت به آینده روشن رشد و توسعه اقتصادی منطقه آزاد انزلی افزود: افزایش محدوده منطقه ،الحاق فرودگاه ، گسترش محدوده تردد خودرو ، اجرای قانون کالای همراه مسافر ،معافیت ها و ظرفیت های قانونی این منطقه به همراه فعال شدن پروژه های عمرانی و طرح های سرمایه گذاری ، این منطقه به فرصت طلایی برای سرمایه گذاری تبدیل شده و توسعه زیر ساخت های بانکداری الکترونیک در این منطقه را ضروری ساخته است.

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان نیز در این نشست خواستار تعامل بیشتر بانک های استان و توسعه همکاری ها با منطقه آزاد انزلی شد.

ˈمحمد حسین اصغریان ˈ با بیان این که منطقه آزاد انزلی موتور محرکه توسعه اقتصادی استان است افزود: اخیرا شاهد تحرکات و فعالیت های گسترده ای از سوی مدیران این سازمان برای رونق اقتصادی این منطقه هستیم .

وی تیم مدیریتی جدید منطقه آزاد را نوگرا و دارای تجارب و سوابق مناسب در مناطق آزاد خواند و افزود: لازمه هر فعالیت اقتصادی وجود و حمایت موسسات مالی و اقتصادی است .

اصغریان ابراز امیدواری کرد با استمرار این جلسات و گسترش تعاملات مدیران منطقه و استان فضای مناسبی برای هم اندیشی و هم افزایی در زمینه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در این منطقه فراهم شود .

در ادامه مدیران بانک های استان راهکارها و برنامه های خود را بمنظور گسترش مبادلات ارزی ،ایجاد شعبه های جدید ،حمایت از سرمایه گذاران و فعالان صنعتی و استفاده از ظرفیت و تسهیلات بانک های استان برای توسعه فعالیت های اقتصادی و صنعتی در منطقه آزاد انزلی ارائه کردند.

در خاتمه مقرر شد این جلسات به منظور پیگیری مصوبات در ماه های آتی برگزار شود.

منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است . این منطقه در استان گیلان و با مساحت 9 هزار و 600 هکتار از محدوده بندری ، فرودگاه ، شهرک صنعتی و محدوده تجاری ، اقتصادبی گردشگری برخوردار است.ک/1

620/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا