گوناگون

مدیرعامل کشتی سازی :تداوم فعالیت ایزوایکو به ارائه سفارش های جدید وابسته است

81135473 5646110

حمید رضائیان اصل چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایزوایکو با تکیه برتوان، مدیریت و تجربه نیروی کار متخصص داخلی آمادگی خود را برای اتمام پروژه های نیمه تمام شامل ساخت و انتقال انواع سکوهای گازی و نفتی در پارس جنوبی (عسلویه) به وزارت نفت اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به توانمندی ساخت این نوع سازه ها با قیمتی بسیار کمتراز شرکت های خارجی دست یافته ایم تاکید کرد: در صورت درخواست وزارت نفت قادر به اتمام پروژه های نیمه تمام فازهای مختلف پارس جنوبی در زمان مقررهستیم.

رضائیان اصل از ساخت، بارگیری و حمل بزرگ ترین و اولین سکوی بزرگ گازی بعنوان سندی گویا در خصوص اثبات توانایی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل نام برد و گفت:در نتیجه آن ایران در فرآیندی کاملا بومی به انحصار این صنعت که تنها در اختیار چند شرکت اروپایی (انگلیسی و هلندی) قرار داشت پایان داد.

وی یادآورشد: تیم فعلی ایزوایکو از مهرماه سال 90 خورشیدی تاکنون با وجود اعمال تحریم های شدید علیه کشور با تکیه بر نیروی کار داخلی به تعهدات خود عمل کرد طوریکه برای نخستین بار بدون حضور شرکت های خارجی مراحل طراحی، ساخت، بارگیری و انتقال بزرگ ترین سکوی گازی کشور را با موفقیت به انجام رساند.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به سخنان خردمندانه رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و دست آوردهای کشور افزود: همه این موفقیت ها در زمان اعمال سخت ترین و شدیدترین تحریم ها علیه این صنعت بدست آمده که موجب توانمندتر شدن و به روز شدن بدنه کاری این مجتمع در زمینه ساخت انواع شناور( کانتینربر، فله بر، نفت کش و حتی حمل مسافر) و سازه های مورد نیاز وزارت نفت در پارس جنوبی (سکوها و جکت های گازی و نفتی) شده است.

رضائیان اصل در تایید گفته هایش تصریح کرد: توانایی های ما موجب شد تا در رقابتی بسیار نزدیک با هفت شرکت بزرگ ازکشورهایی همچون کره جنوبی، هلند، ترکیه و چین برای نخستین باربرنده مناقصه ای بین المللی در کشور عراق بشویم که درنتیجه آن ایزوایکو بعنوان یک شرکت بین المللی دارای برند مطرح گردید.

این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: برنده شدن در چنین مناقصه ای نشان از توانایی های بالای این شرکت در رقابت با شرکت های بزرگ بین المللی ساخت و تعمیر انواع شناور و حتی سکوهای نفتی و گازی دارد.

رضاییان اصل با تأکید برضرورت حمایت بیشتر مسوولان داخلی با محوریت وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت از این مجموعه اظهار داشت: در صورت حمایت ازدادن سفارش و پرداخت تسهیلات بانکی، ایزوایکو بعنوان بزرگترین حوزه‏ی صنعتی ایجاد اشتغال در هرمزگان می‏تواند تا چندین دهه نیازهای حوزه نفت و گاز به سازه‏های دریایی و صنعت دریانوردی کشور را تأمین کند.

شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) 40سال قبل به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در 36 کیلومتری غرب شهر بندرعباس تأسیس شد.

در حال حاضر این مجموعه توانایی تعمیر و ساخت کشتی های باربری، فرآورده بر، کانتینربر، فله بر (پاناماکس و هندی ماکس) و همچنین بارج و دوبه در کلاسهای مختلف تا حداکثر80هزار تن ظرفیت، همچنین (جاکت و سکوهای نفت و گاز ) را دارد.

طوریکه اولین کشتی اقیانوس پیمای ساخت کشور با ظرفیت حمل 2200 کانتینر توسط متخصصین شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) در بندرعباس ساخته و تحویل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد.

این مجتمع به منظور استفاده بهینه از تواناییهای موجود، افزایش کارایی مدیریت، انعطاف پذیری در رقابت، کاهش هزینه، ارزش آفرینی، بهره گیری از مزیت های نسبی در کشور و نیز مصون سازی سرمایه گذاری های صورت گرفته، از اوایل مرداماه سال 86خورشیدی تصمیم با تغییرساختار به حالت هولدینگ درآمد که در نتیجه آن هم اکنون پنج گروه (شرکت) کاری خودگردان شامل طراحی، ساخت و تعمیرسازه دریائی؛ گروه طراحی ، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط ؛ تعمیر شناورهای کوچک؛ تامین تجهیزات و تعمرات شناورفعالیت دارد که سهام آنها به شرکت هولدینگ ایزوایکو تعلق دارد.ک/3

512/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا