گوناگون

مدیرکل شهرسازی گیلان:492 واحد مسکن مهر آستارا به زودی واگذار می شود

81145790 5663581

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈشعبانعلی خاوری دانشورˈ عصر چهارشنبه در جریان سفر معاون امور عمرانی استانداری گیلان و چند مدیر عمرانی استان به آستارا و در بازدید از دو مجتمع در حال ساخت مسکن مهر شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: این 492 واحد مسکن مهر هم اکنون آماده واگذای است.

وی اظهار کرد: واگذاری این واحدها به علت نقایصی در سامانه فاضلاب و تامین انشعاب آب و برق و گاز به تاخیر افتاده است.

وی با تاکید بر اجرای تعهدات دستگاههای متولی امر در تامین زیرساختهای مسکن مهر به خصوص اجرای طرح فاضلاب این مجتمع ها گفت: دو مجتمع مسکن مهر آستارا فاقد سامانه مرکزی دفع فاضلاب است و برای این امر پکیج محلی فاضلاب نصب و راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: کیفیت و سرعت ساخت مسکن مهر شهرستان مرزی بندر آستارا مطلوب بوده و جلوتر از اغلب طرح های مشابه در استان گیلان است.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان نیز در جریان این بازدید مسکن را جزو حقوق تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: مسکن مهر با توجه به رویکرد واگذاری به اقشار ضعیف، نباید به دست دلالان و واسطه ها بیفتد.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع سهم آورده متقاضی برای تکمیل به موقع واحدهای مسکن مهر و با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر عملیات ساخت توسط دستگاههای ذیربط ادامه داد: مسکن مهر آستارا با کیفیت مطلوب احداث شده و در کشور کم نظیر است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل و سرعت بخشی به واگذاری واحدهای آماده سازی شده ، پرونده مسکن مهر آستارا در شورای مسکن استان گیلان طرح شده و مشکلات موجود حل می شود.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در جریان این بازدید خواستار پرداخت سهم آورده متقاضی به شرکت تعاونی مربوطه از سوی متقاضیان برای پرداخت بدهی پیمانکاران و شرکتهای طرف قرارداد شد و گفت: بدون تامین سهم آورده متقاضی ، عملیات تکمیل و ساخت بقیه واحدهای مسکن مهر آستارا به تاخیر می افتد.

شفقی با اشاره به کندی عملیات ساخت و تکمیل مسکن مهر آستارا در یک سال اخیر ، مالکیت نداشتن زمین و مسکن ، تاهل ، بومی بودن و استفاده نکردن از تسهیلات زمین و مسکن(فرم ج) را چهار شرط واگذاری مسکن مهر به متقاضیان ذکر کرد.

وی با تاکید بر اجرای تعهدات زیرساختی و واگذاری انشعابات دو مجتمع مسکن مهر آستارا بیان کرد: تعلل در تامین زیرساختهای مسکن مهر پذیرفته نیست و دستگاه های متولی باید به تعهدات خود در قبال تامین زیرساختهای لازم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا ، هم اکنون مجتمع 900 واحدی مسکن مهر آستارا در 9 بلوک در حال احداث است و سه بلوک 100 واحدی آن تکمیل شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

این مجتمع 900 واحدی مسکن مهر در زمینی به مساحت 2 / 3 هکتار و در 9 بلوک 10 و 11 طبقه و با زیربنای هر واحد 90 ، 84 و 70 متر در حال احداث است.

مجموع فضاهای مسکونی احداث شده در این مجتمع 74 هزار متر مربع بوده و به صورت صنعتی و با دیوارهای بتنی و با نصب 40 شمع 30 متری برای هر بلوک در حال احداث است و جزو ساختمانهای بسیار مقاوم محسوب می شود.

پروژه مسکن مهر 192 واحدی معلولین شهرستان آستارا نیز که ساخت آن در 12 آذر سال 89 به مناسبت روز جهانی معلولین آغاز شد ، تکمیل شده و آماده واگذاری است.ک/3

535/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا