گوناگون

مدیریت مصرف راهکار اصلی گذر از بحران کم آبی در هرمزگان است

81206999 5770866

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدباقر حیدریˈ روز چهارشنبه در نشست کمیته انسجام بخشی آب و آبفا از شکستگی خط لوله اول بندرعباس- میناب خبر داد و افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در سد استقلال میناب به 50 میلیون مترمکعب رسیده که با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان ذخیره این سد، باید مدیریت مصرف در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای گذر از این بحران شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان نیز مدیریت مصرف را در دستور کار خود داشته باشند تا شاهد روزهای بی آبی در هرمزگان نباشیم.

حیدری با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده به منظور تامین آب شرب شهر بندرعباس، بیان داشت: هم اکنون بحث اصلی تامین اعتبار برای جایگزینی خط اول می باشد زیرا به دلیل قدمت این خط امکان شکستگی بخش هایی دیگر از خط انتقال شماره یک وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان نیز در این نشست گفت : با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف شهروندان به دلیل گرمای هوا نیاز به افزایش میزان آب وجود دارد .

ˈحسین خادمیˈ ابراز داشت: با توجه به وجود مشکلاتی در تامین آب برخی از نقاط شهر بندرعباس، ناچار به جیره بندی آب هستیم.

خادمی با بیان اینکه شهروندان هشدارها در خصوص صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند، تصریح کرد: برای گذر از بحران کم آبی در استان، شهروندان حداقل باید 25 درصد در میزان مصرف آب صرفه جویی کنند.

لازم به ذکر است، بیش از یک دهه خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18 دهنه چشمه و قنات، یکصد حلقه چاه و کاهش آب 135 حلقه چاه بین 30 تا 70 درصد شده است.ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا