Mihanpostگوناگون

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مومن و خداجو و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خراسان شمالی که شب گذشته  در قالب هیئت های مذهبی با دسته روی در خیابان های بجنورد به سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته بودند، صبح  دوشنبه نیز همزمان با نهمین روز از ماه محرم در تاسوعای حسینی با شرکت در آئین عزاداری و دسته روی در خیابانهای شهر بجنورد؛ عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت و خط سرخ شهادت به نمایش گذاشتند.

خیابانهای شهرهای استان همزمان با سراسر کشور در دهه اول محرم سیاهپوش و در تاسوعای حسینی با  حضور دستجات و هیئت های مذهبی و انجام آئین های عزاداری توسط عاشقان آن حضرت، در حزن و اندوه فرو رفت.

هم اکنون هیئت های عزاداری حسینی با نظم خاصی از مساجد و حسینیه های بجنورد و روستاهای اطراف آن در خیابان های شهر به سمت آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)  برادر امام رضا(ع) که در بجنورد به نام معصوم زاده مشهور است، در حرکتند.

به گزارش خبرنگاران مهر از شهرستانهای استان مراسم تعزیه خوانی، سینه زنی و سوگواری اباعبدالله الحسین و حرکات دسته جات عزاداری در تمامی شهرستانهای استان، همراه با مداحی و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت(ع) در حال برگزاری است و عزاداران حسینی نماز جماعت ظهر امروز را در یکی از امامزاده های شاخص و یا مساجد اصلی شهرهای مربوط  اقامه خواهند کرد.

همچنین مردم مومن و عزدار حسینی در روستاهای خراسان شمالی با برپایی آئین های عزداری و حرکت هیئت های سینه زنی و زنجیرزنی به سمت زیارتگاهها و مزار شهدا، نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) و آقا ومولایشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز ارادت کردند.

عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همه ساله با زنده نگهداشتن تاسوعا و عاشورای حسینی  و با فریادهای “یا حسین” و “هیهات من الذله”  به دشمنان اسلام و قرآن گوشزد می کنند که آتش عشق حسین (ع) هرگز در دلها خاموش نخواهد شد و راه حسین(ع) در مبارزه با مستکبرین و ظالمین عالم همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برنامه ریزی انجام شده و اعلام ستاد اقامه نماز استان،   محل اقامه نماز ظهر تاسوعا در بجنورد خیابان شهید بهشتی تا شهید قربانی در محل مسجد جامع و در روز عاشورا نیز ابتدای بولوار دانشگاه و در ضلع شرقی حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، برگزار خواهد شد.

همچنین صبح امروز با توجه به حرکت عزاداران حسینی به سمت مسجد جامع بجنورد خیابان های منتهی به مسجد جامع دارای محدودیت ترافیکی هستند.

بر اساس اعلام فرماندهی پلیس راهور خراسان شمالی در شب و روز عاشورا نیز  تمامی خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) از جمله خیابان ۱۷ شهریور، شهدا، شهید حسینی معصوم، قلعه عزیز، باغ عزیز و … با محدودیت ترافیکی مواجه می شوند.

مراسم عزاداری تجمیعی روز عاشورا در بجنورد نیز با حضور بیش از ۲۰۰ هیئت عزاداری در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا