گوناگون

مراکز تخلیه زباله البرز مکانیزه می‌شوند

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری البرز گفت: بر اساس مصوبات قانونی کلیه مراکز تخلیه زباله در البرز تا پایان سال 94 باید مکانیزه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، محمدرضا البرزی، امروز، هفتم مهر در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که با حضور مدیرکل محیط زیست استان و جمعی از اعضای کارگروه در سالن عمران استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: در قانون مدیریت پسماند، عوامل اجرایی به عنوان مسئول برنامه‌ریزی، ساماندهی، مراقبت و همچنین عملیات اجرایی مربوط به تولید، جمع‌آوری، ذخیره سازی، جداسازی، حمل و نقل، بازیافت، پردازش، دفع پسماند و از همه مهم‌تر آموزش و اطلاع رسانی تعیین شده‌اند که باید به بهترین نحو به وظایف خود عمل کنند.

این مقام مسئول بر ضرورت مکانیزه شدن سیستم جمع‌آوری زباله در استان البرز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مکانیزاسیون جمع‌آوری زباله نقش بسزایی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری البرز، ویژگی اصلی این روش را استفاده از ماشین‌آلات مجهز به جای نیروی انسانی مورد نیاز جهت پاکسازی معابر و جمع‌آوری زباله‌ها دانست و گفت: بر اساس مصوبه قانونی باید تا پایان سال 94 کلیه مراکز تخلیه زباله مکانیزه شوند.

وی به ساماندهی مراکز حلقه‌دره اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو مرکز حلقه دره در استان وجود دارد که طبق توافقات بعمل آمده با شهرداری، این دو مرکز به سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج واگذار خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان بر لزوم فرهنگ‌سازی و همکاری دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: برای داشتن شهری پاک و تمیز باید میزان مشارکت، آگاهی و انگیزه مردم را افزایش داد که این مهم با فرهنگ‌سازی محقق می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا