گوناگون

مرحله شهرستانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز و طی مراسمی در سنندج با حضور 58 نفر در هفت رشته مرحله شهرستانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج آغاز شد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در حاشیه برگزاری این جشنواره قرآنی گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود.

کامل گلباغی با اشاره به روند برگزاری این جشنواره ادامه داد: رشته های قرائت، حفظ، ترتیل و تصحیح قرائت حمد و سوره در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال امروز  با شرکت 58 برادر در سنندج در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه رشته تفسیر ویژه امامان جماعت مساجد برگزار می شود، افزود: در رشته قرائت مسابقه از کل قرآن مجید است و رشته حفظ، نیز در بخش یک، سه و پنج جزء برای رده سنی زیر 16 سال و سه بخش 10، 20 جزء و حفظ کل برای رده سنی بالای 16 سال برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: 23 ابان رشته تفسیر ویژه امامان جماعت و آزمون رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه نیز همزمان با 30 آبان به صورت سراسری برگزار می شود.

گلباغی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط ‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی،  آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن در بین ائمه محترم جماعات مساجد از جمله اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.

 وی در پایان با بیان اینکه این جشنواره همچنین در شهرستان های بیجار، قروه، دهگلان، سقز و دیواندره برگزار شده است، اظهار داشت: مرحله استانی جشنواره همزمان با پنجم آبان در سنندج برگزار و برترین های مرحله استانی به جشنواره کشوری که در خوزستان برگزار می شود اعزام خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا