گوناگون

مرخصی اجباری معلمان کرجی موجب سرگردانی دانش‌آموزان شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مرخصی اجباری معلمان با بیش از 20 سال سابقه تدریس در مدارس البرز صحت ندارد.

خسرو ساکی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه البرز، طی سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر آموزگاران 25 ساعت و سایر معلمان شامل دبیر راهنمایی، دبیر دبیرستان، هنرآموز در هفته 24 ساعت و پس از 50 سالگی و یا با داشتن 20 سال سابقه خدمت با تقلیل ساعت کار، 20 ساعت کار موظف انجام می‌دهند.

وی افزود: اگر معلمی با 20 سال سابقه بخواهد بیشتر از 20 ساعت در هفته تدریس کند، اضافه کار برایش محسوب می‌شود اما این اضافه کاری اجباری نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش با احتساب کاهش ساعت کاری این معلمان انجام شده و بی‌معلم بودن کلاس‌های درس دانش‌آموزان با عنوان مرخصی اجباری به هیچ وجه صحت ندارد.

ساکی در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع شیر در مدارس البرز اشاره و اظهار کرد: قرار بود توزیع شیر در مدارس از تاریخ 30 آبان آغاز شود ولی هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص به آموزش و پرورش استان البرز ارائه نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان گفت: به محض دریافت ابلاغیه از سوی وزارت آموزش و پرورش، توزیع شیر در مدارس ابتدایی و راهنمایی استان آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام چندین مدیر مدرسه کرج طرح مرخصی اجباری معلمان بالای بیست سال سابقه در کرج، موجب شده تا دانش‌آموزان در این مدارس هفته‌ای یک روز سرگردان باشند. در همین ارتباط معصومه هادی، معلم پایه چهارم ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه البرز گفت: یک روز تقلیل کاری بدون دستمزد برای افرادی که دارای 20 سال سابقه فعالیت هستند، در تمام وزارت‌خانه‌ها تصویب شده که این طرح در آموزش و پروش مشکلات جدی را به همرا ه دارد.

وی افزود: این طرح در آموزش و پرورش کل مدارس استان تهران و قم و رباط کریم اجرایی شده و در حال حاضر در تمامی مدارس استان البرز اجرا می‌شود.

هادی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته یک روز مرخصی با حقوق در نظر گرفته می‌شد که از امسال حقوقی به معلمان پرداخت نمی‌شود و به عنوان مرخصی در نظر گرفته شده‌ است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح در مدارس دانش‌آموزان یک روز در هفته به مدت سه ساعت را بدون معلم می‌گذرانند و این بازه زمانی برای دانش‌آموزان هدر می‌رود.

هادی یادآور شد: پیگیری‌هایی در خصوص جذب معلم نقاشی در این ساعات انجام شد که حتی هزینه معلم را خودِ اولیاء متقبل شدند تا از این ساعت بتوان به نحو مطلوب استفاده کرد اما متاسفانه با مخالفت جدی مسئولان مواجه شد و کلاس درس باید خالی بماند و دانش‌آموزان در این ساعات هیچ بهره‌ای از کلاس درس نمی‌برند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این طرح جایگزینی برای معلمان در نظر گرفته نشده است، مدیر و یا معاون ضمن انجام مسئولیت‌ها و مدیریت اولیاء و دانش‌آموزان نمی‌توانند به‌طور کامل دانش‌آموزان یک کلاس را در یک روز مدیریت کنند.

هادی افزود: در این طرح مبنا براین بوده است که نیروی مازاد در آموزش و پروش به عنوان جایگزین در نظر گرفته شود که این امر محقق نشده و مسئولان اگر می‌توانستند حقوق یک روز را به معلم پرداخت می‌کردند و خودِ معلمان مدیریت کلاس را بر عهده داشتند، مشکل حل می‌شد.

هادی در پایان اظهار کرد: مسئولان در اجرای بهتر این طرح و جلوگیری از هدر رفتن زمان در یک روز برای دانش‌آموزان، می‌توانند از نیروی مازاد در دبیرستان و مدارس راهنمایی استفاده کنند و یا نیروهای حق‌التدریس به عنوان رزرو در مدارس معرفی شوند و جایگزینی برای معلمان در روزهای تقلیل کاری شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا