اخبار خودروپیشنهاد سردبیر

مرسدس کوپه AMG C63 خودرویی لوکس ، اسپرت و خاص برای جوان ها

مرسدس کوپه AMG C63 خودرویی لوکس ، اسپرت و خاص برای جوان ها و البته پولدارها خواهد بود اگر چه هر کسی پول خرید آن را ندارد و البته این که خیلی ها نیز علاقه ای هم به این خورد را ندارند هر چند که به هر حال مرسدس ، مرسدس است و زیبایی و از همه مهمتر اصالت او از هر کسی پوشیده نیست. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

کمپانی مرسدس در تولید مرسدس کوپه AMG C63 تمامی جنبه‌های شخصیتی این خودرو را حفظ کرده و ما شاهد همان قوای محرکه‌ی عضلانی و صدایی شبیه طوفان هستیم. خودروی حاضر در این آزمایش نسخه‌ی C63 S Edition 1 است که بدنه‌ای با رنگ خاکستری مات و نوارهای زردرنگ نه چندان ظریف عرضه شده است.

مرسدس کوپه AMG C63 نیز همانند همه‌ی مرسدس‌های مزین به نشان AMG و بر خلاف سایر مدل های آن که از پیشرانه‌ی قدیمی ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری بهره مند بودند از پیشرانه‌ی ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری در مدل S قرار دارد و البته سیستم اگزوز آن نیز به این کوپه‌ی صدایی احساس‌برانگیز بخشیده است .

مرسدس کوپه AMG C63 در مقایسه با مدل های قبلی این کمپانی در واقع خودرویی تندوتیز بوده و تمایل دارد تا در جاده شور و شوق پیدا کند اما با قرار دادن خودرو در حالت راحت، لذت کافی را می‌توان از سواری نرم خودرو برد و البته روی دیگر سکه یعنی تیزی این نسخه‌ی AMG به روش خاص خود در جاده بازمی‌گردد. کنترل بدنه‌ی خودرو در نرم‌ترین حالت خودرو یک نمونه و سرمشق است اما با قرار دادن خودرو در حالت اسپورت پلاس شما می‌توانید لذت بسیاری زیادی داشته باشید.

در مرسدس کوپه AMG C63 برخلاف مدل های قدیمی تر کمپانی مرسدس اغلب به خاطر کاراکتر عضلانی‌ای که داشتند مورد انتقاد قرار می‌گرفتند اما در  جدیدترین مدل کوپه مرسدس یعنی – مرسدس کوپه AMG C63 – ثابت می‌کند که مرسدس با پیچ‌ها بیگانه نیست. شاسی خودرو تضمین می‌کند که در پیچ‌ها خودرو تقریباً ثابت و تخت باقی می‌ماند. سیستم فرمان نیز به زیبایی بالانس شده و تقسیم وزن خوبی دارد و شما اعتمادبه‌نفس کافی را می‌دهد و دقیقاً به نقطه‌ای که می‌خواهید هدایت می‌شود.

در حالی‌ که دیگر مدل‌های C کلاس از جمله AMG C43 از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید مرسدس استفاده می‌کنند، گشتاور زیاد مرسدس کوپه AMG C63 شرکت را مجبور کرده تا از نسخه‌ی ۷ سرعته قدیمی استفاده کند. هنوز هم تعویض‌های دنده به نرمی انجام می‌شود اما اگر درخواست‌های زیادی برای معکوس کشیدن داشته باشید، گیربکس برای یافتن دنده‌ی صحیح کمی تعلل نشان می‌دهد. گزینه‌ی تعویض دستی وجود ندارد بنابراین اگر شما می‌خواهید حسی آنالوگ داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که سری به نمایندگی محلی ب ام و بزنید.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مرسدس کوپه AMG C63 برابر با ۳٫۹ ثانیه است و سقف سرعت آن نیز به‌صورت الکتریکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
اما طوری که دور پیشرانه برمی‌خیزد واقعاً خودرو مرسدس کوپه AMG C63 خیلی احساس‌برانگیز است. برخلاف موقعیت رانندگی پایین، فرمان سنگین و اگزوز اسپورت، این کوپه احساسی شبیه یک خودروی خوش‌دست دارد. اگر شما همه‌ی سیستم‌های این خودرو را از دور خارج کنید می‌توانید شبیه مدل قدیمی برن اوت کنید اما سیستم‌ها را فعال کنید و با شادی و نشاط در سرعت‌های بزرگراهی به رانندگی بپردازید. در حقیقت در سرعت‌های ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، خودرو احساسی شبیه C کلاس کوپه دارد بنابراین بهتر است که نیم‌نگاهی به کیلومتر شمار داشته باشید.

با هم تصاویری از مرسدس ای‌ام‌جی C63 S کوپه را در میهن پست تماشا می کنیم.

منبع : autoexpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا