Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامیهوا فضا

هواپیمای فضایی رباتیک X-37B آمریکا چرا محرمانه در مدار زمین قرار گرفت ؟!

هواپیمای فضایی رباتیک X-37B آمریکا چرا محرمانه در مدار زمین قرار گرفت ؟! این سوالی است که با انتشار خبر ارسال این هواپیما ذهن هر کسی را می تواند به خود مشغول کند که در ۲۰ می سال ۲۰۱۵، ارتش آمریکا چرا یک هواپیمای فضایی رباتیک X-37B را که اتفاقا چهارمین ماموریت محرمانه ارتش این کشور در یک دهه اخیر است را به مدار زمین فرستاد ؟ در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان و با توجه به محرمانه بودن این پروژه تا به امروز بیش از ۵۰۰ روز گذشته و این هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی هنوز در آنجاست و اعلام نشده که تا چه مدت دیگر در مدار زمین باقی خواهد ماند و یا اینکه دقیقا در آنجا چه کاری انجام می دهد. این مساله باعث شکل گیری تئوری های توطئه شده که به دنبال ماموریت قبلی آن مطرح شده بود.

هواپیمای فضایی رباتیک X-37B آمریکا و ارسال آن به مدار زمین سوالاتی اط قبیل این که آیا این ماهواره در حال استقرار ماهواره های جاسوسی دیگری در جو زمین است؟ آیا این هواپیمای رباتیک در ماهواره های دیگر تداخل ایجاد می کند؟ آیا بخشی از تحقیقات  پنتاگون بر روی سلاح های بدون سرنشین است و یا مراقب ایستگاه فضایی چین است؟

در خصوص ارسال هواپیمای فضایی رباتیک X-37B آمریکابه مدار زمین حدس های بسیاری وجود دارد اما آنچه می دانیم این است که در طی این ۵۰۰ روز چندین محموله با خوب برده که برخی از آن‌ها نیز مشخص شده اند. چند نمونه اولیه از موتورهای الکتریکی از نیروی هوایی و شرکت خصوصی هوافضای Aerojet Rocketdyne با خود برده است. وینستون بوشامپ، معاون نیروی هوایی ماه گذشته گفت “این راه مفید برای آزمایش موارد مختلف است.”

بد نیست بدانید که اولین ماموریت نیروی هوایی موسوم به OTV-4 در آوریل ۲۰۱۰ آغاز شد و عموم مردم به این ماموریت مشکوک شدند. وقتی چند ناظر آماتور گزارش دادند هواپیمای بدون سرنشین هر چهار روز یک بار بالای یک منطقه خاص پرواز می کند، اوضاع بدتر شد. که در این خصوص نیز نیروی هوایی به طور مبهم پاسخ داد که این ماموریت محرمانه”قابلیت های تهاجمی” ندارد بلکه “برنامه فناوری کاهش ریسک، و مفاهیم عملیاتی” است.

و البته دومین ماموریت OTV-4 در ۵ مارس سال ۲۰۱۱ انجام شد و ۴۶۸ روز به طول انجامید. ماموریت سوم به نام X-37B حدود ۶۷۵ روز در مدار باقی ماند و ماموریت فعلی ممکن است حتی بیشتر از این نیز ادامه پیدا کند.

منبع : sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا