گوناگون

مسئله ولايت فقيه جامع الشرايط در جوامع اسلامي از استمرار غدير است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلين فخرالدين صابري ظهر دوشنبه در مراسم همايش بزرگداشت غدير در جمع سادات شهرستان رودسر كه در مسجد طالب زاده برگزار شد با گراميداشت سالروز عيد غدير افزود: در اين روز تاريخي به روايت قرآن كريم مايوسي كافران،كامل شدن دين ،تمام شدن نعمت و دين اسلام بعنوان مكتب حيات بخش مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي همچنین اظهارداشت: در روز 18 ذي الحجه هنگام بازگشت پيامبر از موسم حج آياتي بر پيامبر اكرم نازل شد كه اي رسول آنچه كه از سوی خدا به شما دستور داده به مردم ابلاغ كن و اگر اين انجام ندهي رسالتت كامل نخواهد شد و نگران نباش خداوند تو را از شر حاسدان و كافران در امان نگه مي دارد كه نگراني پيامبر مسئله جانشيني بود.

دبير ستاد بفاع متبركه سازمان ميراث فرهنگي كشور با اشاره به اينكه جانشيني پيامبر از دو طريق قابل انجام بود، گفت: يا شخصي از سوي خداوند معرفي يا اينكه بعد پيامبر از طريق مردم سرنوشت آنها تعيين مي شد كه پيامبر از سوی خداي متعال بهترين و مصلح ترين و شايسته ترين فرد يعني علي(ع) كه از كودكي در كنار وي آموزش ديده بود انتخاب شد.

وي تصريح كرد: علي (ع) كسي بود كه بر غرائز شخصي خود حاكم بود و به گفته وي بهترين كس براي فرمانروايي كسي كه قبل از اينكه بر كسي فرمانروا شود بر خود فرمانروا باشد.

صابري گفت: بشر امروز گرفتار رهبراني كه بر خود مسلط نيستند عده اي شكم پرست و قدرت طلب كه بر دنيا حكومت مي كنند و پيامبر موظف مي شود به دست كسي مي سپارد كه اول بر خود مسلط باشد.

وي در ادامه پذيرش غدير را پذيرش شايستگي دانست و افزود: چشمه غدير تا قيامت جاري و ساري است و ملت ایران مذهب خود را از غدير انتخاب كرده اند و مسئله ولايت فقيه جامع الشرايط در جوامع اسلامي از استمرار غدير است كه با انتخاب امام جمعه، دادستان ،مديران كه بايد عدالت را در جامعه اجرا كنند همه از غدير مي جوشد.

دبير ستاد بفاع متبركه سازمان ميراث فرهنگي كشور یادآورشد:  ملت ایران با غدير به استقلال رسيدند اگر مردم در همه موارد به مرجع تقليد يعني امام راحل اقتدا كردند از استمرار غدير است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا