گوناگون

همه امت اسلامی مدیون زحمات ولایت هستند

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام سید محمد حسن صفوی ظهر دوشنبه در مراسم عید غدیر خم افزود: غدیر استمرار حکومت پیامبر و کمال دین با ولایت است.

وی همچنین اظهارداشت: تبعیت از ولایت فقیه ادامه راه غدیر و بیعت با ولایت امیرالمومنین علی (ع) است.

امام جمعه شهرستان فومن واقعه غدیر خم را شناسنامه شیعه دانست و گفت: غدیر نقطه عطف اسلام است و فرهنگ بشریت با غدیر احیا شد و راه مسیر انسانیت را روشن ساخت.

وی افزود: تبیین دستاوردهای مهم واقعه غدیر اقدامی ارزشمند در راستای حفظ هویت اسلامی در جامعه و تقویت اصول ارزشی است.

صفوی با بیان اینکه تفکر مبتنی بر غدیر جامعه را از انحراف مصون می کند، اظهارداشت: شهدای نظام اسلام با پیروی از فرهنگ غدیر راه کمال را در پیش گرفتند.

وی در ادامه واقعه غدیر را ریشه در حیات آفرینش عالم دانست و گفت: تبیین واقع غدیر نیاز اساسی و مهم جامعه امروز است تا نسل جوان با دستاوردها و اهداف این مسئله مهم آشنا شود.

امام جمعه شهرستان فومن افزود: غدیر جایگاه و قداست والایی در آیات، روایات و تاریخ دارد و باید در جامعه هرچه بیشتر احیا، معرفی و تبیین شود.

وی در ادامه لزوم شناخت عمومی از فرهنگ غدیر را یکی از امور ضروری به‌ ویژه برای نسل جوان دانست و تاکید کرد: برگزاری اعیاد اسلامی علاوه بر تاثیر فرهنگی موجب ایجاد نشاط و شادی در جامعه می‌ شود.

صفوی همچنین با اشاره به فضیلت غدیر خم و تکمیل دین در این روز بزرگ یادآورشد: فرهنگ غدیر، فرهنگ ارزش ها و معنویت ها است چرا که در غدیر امت اسلامی کمال دین و اتمام نعمت را شاهد بودند و فرهنگ غنی غدیر و اصل ولایت در جامعه باید تبیین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا