گوناگون

مسئولان از ایده جوانان برای پیشبرد امور بیشتر استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین داداشی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آبیک که در فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: توجه به نیازهای جوانان در حوزه های مختلف بویژه فرهنگی، ورزشی ضروری است.

IMG18333924

داداشی افزود: وزارت ورزش و جوانان یکی از بهترین وزارتخانه های کشور است و با توجه به اینکه بسیاری از جوانان را در زیر مجموعه خود تحت پوشش دارد نقش بسیار ارزشمندی در تربیت، آموزش و سلامت جوانان ایفا می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه همه ادارات و دستگاه های اجرایی و فرهنگی شهرستان می توانند نقش موثری در امور جوانان ایفا کند در این جلسه حضور دارند که امیدوارم با هماهنگی و تلاش بیشتر و با رسیدگی به امور جوانان،بتوانیم به پیشرفت و شکوفایی بیشتر شهرستان آبیک کمک کنیم.

این مسئول ادامه داد: در این جلسه پیشنهادهای بسیار خوبی ارائه شد که می توانیم با هم اندیشی مستمر با جوانان این برنامه ها را اجرایی کنیم و با توجه به اینکه حوزه فرهنگ از حساسیت بالایی برخوردار است باید به این حوزه نگاه ویژه ای داشته باشیم.

داداشی بیان کرد: کار نباید به حال خود رها شود کرد و مسئولان ادارات و دستگاه های شهرستان هرگز نباید بخاطر انجام نشدن 100 درصدی برخی از برنامه ها از این اصطلاح رایج “ولش کن” در برنامه های جدید استفاده کنند و تا حد توان باید تلاش کنند.

وی با اشاره به سازنده بودن نقد توسط جوانان گفت: نخبه واقعی باید در اوج فشار کار خاص و ارزشمندی انجام دهد و نخبگان لازم است انتقادهای سازنده و همراه با راهکار را به مسئولان ارائه دهند.

فرماندار شهرستان آبیک اظهارداشت: باید نخبگان شهرستان آبیک را به همه مردم معرفی کنیم تا انگیزه نخبگان بالا برود و این فرهنگ در سطح شهرستان آبیک نیز نهادینه شود.

فرهنگ در اولویت همه کارها قرار گیرد

وی تصریح کرد: امور فرهنگی باید در اولویت همه کارها قرار گیرد چرا که اگر در زمینه های عمرانی و ساخت راهها به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم و در حوزه فرهنگ پیشرفت نداشته باشیم گامی به عقب پیموده ایم.

این مسئول ادامه داد: جوانان ما استعداد و توانایی بسیار خوبی دارند و در صورت حمایت از سوی مسئولان به پیشرفت و جایگاه بهتری که در حال حاضر هستند دست خواهند یافت.

داداشی بیان کرد:جشنواره حضرت علی اکبر (ع) باید در فضای بسیار خوب با اجرای برنامه های شاد از جمله موسیقی برگزار شود و از نخبگان در این جشنواره نیز تقدیر شود.

وی یادآور شد: در برنامه های هفته گرامیداشت جوان همه مسئولان و متولیان امر باید حضور پررنگ داشته باشند و با انجام برنامه های مختلف که هزینه چندانی هم ندارد از جوانان تقدیر کنند.

باید شرایط ازدواج آسان را فراهم کنیم

فرماندار شهرستان آبیک اظهارداشت: با توجه به ابلاغ سیاست های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری باید برنامه های حمایتی در خصوص ازدواج جوانان داشته باشیم و کاری کنیم که جوانان در سنین پایین بتوانند ازدواج کنند.

این مسئول گفت: فراهم کردن مسکن ارزان، اعطای وام و تسهیلات بانکی و اعطای جهیزیه می تواند از مهمترین برنامه های حمایتی برای امر مهم ازدواج باشد.

ویژه برنامه های گرامیداشت هفته جوان در شهرستان آبیک

مهدی صالحی دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه های هفته جوان بیان کرد: انعکاس مسائل و مشکلات جوانان در خطبه های نماز جمعه شهرستان، دیدار جمعی از جوانان با امام جمعه شهر، برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، نشست با عنوان جوانان یاوران عرصه مسائل اجتماعی و فرهنگی با فرماندار شهرستان، دیدار با خانواده شهدا، نشست هم اندیشی جوانان برگزیده با مسئولین شهرستان، حضور جوانان در گلزار شهدا و اجرای سه دوره اردوی گردشگری هویتی داخل شهرستان از جمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

IMG18333771

وی یادآور شد: همچنین در هفته جوان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، حمایت از اجرای طرح های متنوع فرهنگی توسط سمن های جوان، برگزاری محفل انس با قرآن، شب شعر، بر گزاری نمایشگاه، پیگیری اجرای خدمات مشاوره ازدواج بصورت نیم بها، فضاسازی شهری و تبلیغات، ایجاد بازارچه جوان و ارائه تسهیلات و تخفیف اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی به جوانان انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا