گوناگون

3500 ورامینی به مرقد مطهر امام راحل اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز جلسه ستاد گرامیداشت مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور سید رضا طباطبایی معاون سیاسی انتظامی فرماندار و اعضای ستاد ارتحال امام این شهرستان در محل فرمانداری ورامین برگزار شد.

در این نشست سید رضا طباطبایی در سخنانی با اشاره به گسترش اندیشه امام راحل در عصر حاضر اظهار داشت: امروز فکر و اندیشه امام خمینی(ره) نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی و قلب اروپا چراغ هدایت آزادیخواهان عالم است، امروز به برکت اندیشه امام خمینی(ره) و عزت و عظمت انقلاب اسلامی، آزادیخواهان جهان بر علیه ظلم و استبداد فریاد اعتراض سر دادند و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه ناشی از گسترش فرهنگ ناب انقلاب اسلامی اشت.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس باورهای اسلامی و تلاش و مجاهدت امام راحل شکل گرفت و به پیروزی رسید که در اصل، برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و قدردانی از این مجاهدت است.

امروز بیش از هر زمانی در کشور به اندیشه های امام راحل نیاز داریم

طباطبایی اضافه کرد: امام خمینی(ره) خدمت بزرگی را به ملت ایران و مسلمانان جهان کرد، کشوری که 2500 سال حکومت شاهنشاهی را بالای سر خود می دید، با هدایت های پیامبرگونه امام راحل، توانست آزادی و استقلال خود را بازیابد.

این مسئول گفت: برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام راحل نشان از عزم ملی تمامی مردم و مسوولین در برگزاری باشکوه سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی دارد و در اصل نمادی از حضور پرشور مردم در مراسم معنوی و فرهنگی است و باید در آن نسبت به تبیین جایگاه ولایت در اسلام اقدام شود.

وی بیان داشت: امروز بیش از هر زمانی در کشور به اندیشه های امام راحل نیاز داریم و اساتید دانشگاه و نخبگان باید جوانان کشور را با مبانی تئوری و عملی امام خمینی(ره) آشنا سازند تا این اندیشه های نسل به نسل به آیندگان انتقال پیدا کند.

طباطبایی افزود: دستگاه های فرهنگی و نهادهای انقلابی باید در جهت ترویج اندیشه ها حضرت امام خمینی (ره) برای نسل امروز در مناسبت ها و برنامه های مختلف  برنامه ریزی داشته و مناسب با سن و تحصیلات جامعه هدف در ایجاد برنامه تلاش کنند

این مسئول با اشاره به هماهنگی ایجاد شده بین نهادها و ارگان های ورامین گفت: تمامی مسئولان شهرستان از جمله شهرداری ها، ادارات آموزش و پرورش، بخشداری ها، نیروی انتظامی و شوراهای اسلامی از امکانات و ظرفیت های موجود در شهرستان بهره برده و ضمن اعزام عاشقان امام راحل به مراسم سالگرد ارتحال، در شهرستان نیز مراسم با شکوهی برگزار می کنند.

طباطبایی گفت: بیمارستان های شهدای ۱۵ خرداد و شهید مفتح و نیروهای امدادی و جمعیت هلال احمر از روز ۱۳ خرداد در آماده باش کامل به سر برده و خدمات خود را به زائرین حضرت امام ارائه خواهند داد.

وی تأکید کرد: برنامه های 14 و 15 خرداد به یکدیگر گره خورده است و بر اساس برنامه ریزی ستاد گرامیداشت یوم الله 14 و 15خرداد، حجم برنامه ‌های امسال بسیار وسیع است و همه باید سعی کنند در مراسم حضور قوی و فعال داشته باشند.

خانواده شهدای 15 خرداد ورامین تجلیل می شوند

در ادامه این نشست عباس برکان با اشاره به برنامه های ویژه برای پاسداشت خانواده شهدای 15 خرداد اظهار داشت: مراسم های متعددی جهت پاسداشت از خانواده های شهدای 15 خرداد ترتیب داده شده، در همایش ملی 15 خرداد که با حضور وزیر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، از خانواده شهدای 15 خرداد تقدیر خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین افزود: همچنین در چند روز گذشته مراسم یادواره شهدای 15 خرداد در مدرسه شهدای 15 خرداد برگزار و از خانواده شهدای این قیام تاریخی تجلیل شد.

در ادامه این نشست سرهنگ داود اصغری نیز با اشاره به اعزام بیش از سه هزار و 500 نفر به مرقد مطهر امام راحل اظهار داشت: هماهنگی های لازم با پایگاه های بسیج شهرستان جهث ثبت نام از متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی فراهم شده و با همکاری سایر دستگاه ها، زائران حضرت امام به مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین افزود: حوزه های مقاومت بسیج در سطح شهرستان ورامین مسئولیت ثبت نام و تدارکات زائران اعزامی از شهرستان و نیز میهمانان را بر عهده دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا