گوناگون

مسوولان باروحیه جهادی درعرصه های فرهنگی وارد شوند

81132510 5641294

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری بهارستان، ˈسعید ناجیˈ در مراسم میلاد حضرت زهرا(س) با تبریک میلاد آن حضرت و فرزندنش امام خمینی(ره)، به نقش زنان در رشد، شکوفایی و پویایی جامعه در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: بانوان در تمام عرصه های مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و در تمامی بخش های مؤثر از جمله حوزه های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کانون های فرهنگی و قرآنی و بسیج حضور پررنگی داشته و دارند.

وی با تبیین نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال پرداخت و تصریح کرد: حدود نیمی از جامعه کشور را زنان تشکیل می دهند که به عنوان ظرفیت قابل توجهی برای اجرای بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغیه رهبر معظم انقلاب و همچنین تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و سیاست های دولت تدبیر و امید می بایست مورد توجه هر چه بیشتر قرار گیرند.

ناجی نقش زنان در حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و فرهنگ دینی و ایرانی و توسعه آن را بسیار مهم خواند و گفت: از مهمترین دغدغه های کشور موضوع فرهنگ است، رهبر معظم انقلاب فرهنگ را به مثابه هوای تنفس مردم اعلان فرمودند که باید از هرگونه آلودگی پاک باشد؛ حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و فرهنگ دینی و ایرانی باید مورد اهتمام جدی همگان باشد و مسوولان با روحیه جهادی در این عرصه وارد شوند.

فرماندار بهارستان افزود: برگزاری همایش ها و مراسم جشن فاطمی، امری شایان توجه در راستای تبیین سبک زندگی و نوع نگاه حضرت زهرا(س) در همه ابعاد و شئون زندگی است.

ناجی ادامه داد: هدف از برگزاری جشن ها و برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان و انعکاس توانمندی ها و دستاوردهای زنان پس از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) بزرگ بانوی اسلام، ام ابیها، ام الائمه و ام الحسنین مادر تمام شیعیان و بهترین الگو برای ابنای بشر بویژه زنان است،گفت: روز زن، فرصت مناسبی برای احیای فرهنگ فاطمی است و سجایای اخلاقی و زوایای مختلف ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) از جمله دفاع از ولایت، دینداری، همسرداری و تربیت فرزندان الگوی مناسبی برای خواهران و بانوان است.

فرماندار بهارستان به نقش رهبریِ بنیانگذارکبیر انقلاب در تحکیم نظام اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) پرچم عزت ایران و اسلام را در دنیا برافراشت و با رهبری و استقرار انقلاب مردمی با تکیه به اصول دینی و اسلامی با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی، به یکباره معادلات نظام بین الملل دو قطبی شرق و غرب را بر هم زد.

براساس این گزارش، اجرای سرود و مولودی خوانی، پخش گل و کارت تبریک بین بانوان و برگزاری نمایشگاه حجاب در ادوار تاریخی ایران زمین از سایر برنامه های اجرا شده در این جشن بزرگ بود.

در پایان این مراسم از مادران و همسران شهید، جانباز، ایثارگر و بانوان فعال در عرصه های اجتماعی و فرهنگی با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

1724/1914

انتهای پیام /*

Contact the editor:
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا