گوناگون

مسي مظنون پرونده پولشويي بازي‌هاي خيريه

نشريه ال‌پائيس اسپانيا اعلام کرد واحد مبارزه با پولشويي گارد مدني دولت اسپانيا در حال بررسي معاملات پنج بانک به ارزش تقريبي يک ميليون يوروست تا در خصوص صحت و سقم ادعاهاي مطرح شده در خصوص پولشويي يک ميليون يورويي و تخلف مالياتي برگزارکنندگان دو بازي خيريه تحت عنوان «دوستان مسي مقابل ساير ستاره‌هاي دنيا» تحقيق کنند.

به نقل از تسنيم، طبق اعلام ال‌پائيس مبالغي نامشخص از سوي برگزارکنندگان اين بازي در حساب يکي از بانک‌هاي کشور کوراکائو (آنتيل هلند) در حوزه درياي کارائيب واريز شده است که بهشت مالياتي پولشويان است. در فهرست مشتريان اين بانک، شرکتي با عنوان جي مارين مسي وجود دارد که قسمت اول نام آن به گي يرمو مارين اشاره دارد که اين شخص سابقه‌اي طولاني در برگزاري و سازماندهي بازي‌هاي خيريه ستاره‌هاي فوتبال دنيا دارد.

هم لئو مسي، هم پدر او خورخه، پيش از اين به اينکه گي‌يرمو مارين يکي از دوستان صميمي آنهاست، اذعان داشته‌اند. به همين دليل بازرسان پرونده کنجکاو‌تر شده‌اند تا به اين موضوع پي ببرند که چه کسي در فرايند جابه‌جايي وجوه با مارين و مهاجم بارسلونا در ارتباط بوده است و از پدر مسي به عنوان رابط نام برده‌اند. با اين حال مسي و پدرش هر دو در بازرسي‌هاي مرتبط با پرونده پولشويي يک ميليون يورويي شهادت داده‌اند و تأکيد کرده‌اند که از برگزاري بازي‌هاي خيريه ياد شده به هيچ منافع شخصي نرسيده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا