گوناگون

مشکلات مالی مانعی برای ازدواج بیماران کلیوی‌

عضو کمیته بانوان انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان تشکیل خانواده برای بیماران کلیوی را ضروری دانست و گفت: بسیاری از جوانان بیمار کلیوی به دلیل نداشتن امکانات اولیه زندگی از تشکیل خانواده امتناع می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی انجمن بیماران کلیوی استان، “لیدا یوسفیه” از عدم توان مالی بیماران کلیوی جوان برای تشکیل خانواده خبر داد و افزود: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان بنا به درخواست بیماران کلیوی جوانی که در آستانه تشکیل خانواده هستند و به یاری خیرین این انجمن اقدام به تهیه جهیزیه برای آنان می‌کند.

وی با اشاره به این که تاکنون با کمک خیرین اقدامات مناسبی در زمینه تهیه جهیزیه انجام شده است، افزود: ملزوماتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای ۱۰ خانواده بیمار کلیوی تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت.

عضو کمیته انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان ادامه داد: اهداء سرویس چینی از سوی کارخانه چینی نور خرمدره و خرید کالاهای مختلف با تخفیف ویژه از سوی فروشندگان، از اقدامات انجام شده در زمینه تهیه جهیزیه برای بیماران کلیوی است.

یوسفیه همچنین به تشویق جوانان بیمار کلیوی برای تشکیل خانواده از سوی انجمن کلیوی زنجان اشاره کرد و گفت: این انجمن با یاری خیرین، بیماران کلیوی را از لحاظ درمانی و معیشتی یاری می‌کند و اخیرا نیز کمک رسانی به جوانان بیمار کلیوی را در تهیه جهیزیه و امکانات اولیه زندگی در برنامه خود گنجانده است.

وی نقش مسئولان در ترغیب بیماران کلیوی به تشکیل خانواده را مهم دانست و تصریح کرد: تشکیل خانواده به ویژه برای بیماران کلیوی تاثیر به سزایی در بهبود روح و جسم آنان و جامعه دارد و بهتر است مسئولان نیز در این امر خیر قدم‌های محکمی بردارند.

این عضو کمیته بانوان انجمن کلیوی زنجان همچنین داشتن بدهی و نداری را از مهم‌ترین عامل عدم توجه بیماران کلیوی به سلامت جسم و روان خود عنوان کرد و ادامه داد: برخی افراد بیمار مهم‌ترین دغدغه خود را مشکلات مالی عنوان می‌کنند و از پرداختن به مساله سلامت جسم و روانشان غافل می‌شوند.

یوسفیه اظهارکرد: بیماران دیالیزی 3 روز در هفته را درگیر دیالیز بوده و کار کردن برای آنان مشکل و امرار معاش آن‌ها با سختی همراه است و درخواست داریم مردم خیّر زنجان با حضور در بخش دیالیز و عیادت از بیماران دیالیزی با مشکلات آنان آشنا شده و بیماران را یاری کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا