گوناگون

مشکلات 12 واحد تولیدی در ستاد مثلت توسعه جیرفت بررسی شد

81210293 5776509

به گزارش ایرنا، احمد امینی روش شامگاه شنبه در نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری شهرستان جیرفت افزود: از بدو راه اندازی این ستاد نشست های متعددی با سرمایه گذاران صورت گرفته است و بخش خصوصی هم به دلیل ظرفیت های شهرستان از سرمایه گذاری در این منطقه استقبال کرده است.

وی ادامه کرد: با توجه به پتانسیل های بالای شهرستان در بخش های صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی با تلاش مسوولان و حمایت های دولت می توان زمینه توسعه شهرستان را سرعت بخشید.

وی وحدت و همدلی را رمز موفقیت و توسعه برشمرد و بیان کرد: مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذاری با سیاست های ابلاغی دولت همگام بوده و در این زمینه جایگاه خوبی را در جذب سرمایه گذار در سطح استان داریم.

فرماندار جیرفت گفت: برخی از محدودیت هایی قانونی وجود دارد که با رفع این محدودیت ها می توان شاهد سرعت بخشیدن به توسعه باشیم کما اینکه این محدودیت های قانونی از سوی دستگاه های اجرایی به مدیریت عالی استان اعلام شده است.

وی با اشاره به فعالیت های ستاد مثلث توسعه شهرستان افزود: با برگزاری شش نشست زمینه برای ورود کارآفرینان در منطقه فراهم شده و امید است بتوانیم برنامه های پیش روی این ستاد را به سرانجام برسانیم.

امینی روش خاطرنشان کرد: فعال شدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جنوب کرمان و گمرک زمینه را برای سرمایه گذاری و صادرات تسهیل کرده و در این مدت 12 نشست با سرمایه گذاران و تجار خارجی از کشورهای مختلف برگزار شده است.

وی گفت: زیرساخت‎های لازم از جمله فرودگاه، دفتر گمرک، اداره استاندارد، بانک صنعت و معدن، منطقه ویژه اقتصادی در شهرک صنعتی شماره دو و اداره کل حمل و نقل و پایانه ‎های جنوب کرمان در این منطقه ایجاد شده است.

فرماندار جیرفت بیان کرد: پس از تشکیل ستاد تسهیل سرمایه گذاری شناسنامه واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی در این شهرستان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تهیه و مشکلات این واحدها برای بررسی شناسایی شده است.

وی افزود: برای احداث شهرک گلخانه‎ای توسط بخش خصوصی با وسعت 27 هکتار و اعتبار 740 میلیارد ریال پیگری های لازم صورت گرفته است.

امینی ‎روش تصریح کرد: دو کارخانه رب گوجه نیز تا اردیبهشت سال آینده در جیرفت احداث می شود که هم اکنون عملیات اجرایی یکی از این واحدها شروع شده است.

وی با اشاره به محدودیت های اعتباری دولت بیان کرد: با توجه به این محدودیت ها نیاز است بخش خصوصی، نخبگان، رسانه ها و کارشناسان برای توسعه همه جانبه شهرستان پیش گام شوند.

شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.ک/2

7444/8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا