گوناگون

مشکل آب شهرکرد چه بود؟

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: شهروندان اطمینان داشته باشند که مشکل آب شهرکرد برطرف شده است و آب شهرکرد اکنون کاملا سالم است.

محمدحسن کرمی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به مشکلاتی که در آب آشامیدنی شهرکرد در چند روز گذشته ایجاد شده بود، افزود: از هفتم شهریور، این مشکل برطرف شده است. از این تاریخ آب کوهرنگ از شبکه آبرسانی شهرکرد قطع شده و آب از طریق چاه‎های تحت پوشش آب و فاضلاب شهری تامین می‌شود.

کرمی افزود: تعدادی از شهرها و روستاهای فارسان و کوهرنگ از این آب برای آشامیدن استفاده می‌کردند. برای این مناطق منابع آبی دیگر جایگزین آب کوهرنگ شده است. شهروندان اطمینان داشته باشند که مشکل آب شهرکرد برطرف شده و آب شهرکرد اکنون کاملا سالم است.

کرمی با تاکید بر لزوم ایجاد پیش تصفیه آب از ابتدای مسیر انتقال آب کوهرنگ، افزود: آب و فاضلاب موظف است زیرساخت‌های لازم برای ته نشینی صافی اولیه آب در ابتدای مسیر را ایجاد کند، چراکه این آب بدون تصفیه همواره نامطمئن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در چند روز گذشته بارش‎ها سبب کدر شدن آب چشمه کوهرنگ و در نتیجه کدرشدن آب در شهرها و روستاهای شهرستان فارسان که در مسیر شبکه انتقال آب به شهرکرد قرار دارند، شده بود که این معضل رفع شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا