گوناگون

مشکل کمبود برق در هرمزگان با گازرسانی به نیروگاه گنو رفع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر پروین بعد از ظهر دوشنبه در نشستی خبری ضمن تشریح عملکرد یک ساله شرکت گاز استان هرمزگان، عنوان کرد: با انتقال گاز به نیروگاه گنو در سالجاری و با شروع مصرف این نیروگاه، کمبود برق استان مرتفع می شود.

وی بیان کرد: شرکت گاز استان تامین 5/4 میلیون متر مکعب گاز در روز به نیروگاه گنو را به وسیله 8/2 کیلومتر خط انتقال گاز 16 اینچ متعهد شده است.

وی با اشاره به گازرسانی به صنایع گفت: گازرسانی به صنایع واقع در شهرک های صنعتی شماره یک و دو بندرعباس و شهرک صنعتی طولا قشم  را به جدیت دنبال و گازرسانی به صبا فولاد هرمزگان و نفت ستاره خلیج فارس جزء اولویت های اصلی شرکت می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان مهمترین ویژگی  بارز برنامه سالجاری را، گستردگی حوزه کاری و افزایش حجم کار عنوان کرد و افزود: اکنون در حال عملیات گازرسانی به شهرها، علاوه بر اجرای فاز اول شهر بستک، 2 فاز جدید در شهرهای بندرعباس،  پارسیان، بندرخمیر و قشم هستیم .که در شهرهای پارسیان، بندرخمیر و قشم به صورت اجرای فاز آزمایشی بوده و در صورت استقبال و اشتراک پذیری فازهای بعدی تعریف و اجرایی خواهند شد.

پروین با اشاره به اهمیت گازرسانی به روستاها، هدف نخست را اتمام پروژه های نیمه تمام 11 روستای در حال اجرا و شروع اشتراک پذیری در این روستاها بیان کرد و افزود: در مرحله بعدی اجرای خط تغدیه روستاهای ایسین، درگیر و سایر روستاهای این محور و همچنین  پیمان سپاری 3 روستا دیگر از توابع شهرستان حاجی آباد از برنامه های آتی شرکت در سالجاری می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در اجرای خطوط انتقال گاز، علاوه بر اجرای خط انتقال رودان، پیگیری جدی در خصوص اجرای خط انتقال لافت ، گورزین و خط 30 اینچ  منطقه ویژه صنعتی غرب بندرعباس انجام خواهیم داد و امیدواریم در سال جاری موانع اجرایی پیش روی این پروژه ها برداشته و نگرانی کمبود گاز در صنایع  غرب بندرعباس و صنایع جزیره قشم مرتفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا