گوناگون

مطالعات سد بورمانک در استان قزوین امسال اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسائل و مشکلات بخش طارم سفلی ظهر دوشنبه با حضور منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در سالن اجتماعات بخشداری در شهر سیردان بررسی شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: با تخصیص اعتبارات لازم 48 کیلومتر از راههای روستایی این بخش از محل تامین قیر یارانه ای تا پایان امسال بهسازی و آسفالت می شود.

سرپرست فرمانداری قزوین تصریح کرد: برنامه ریزی مناسب برای مقابله با آفت مگس زیتون در منطقه طارم ضروری است تا زیان کشاورزان کاهش یابد.

وی بیان کرد: جلوگیری از احداث صنایع آلاینده در شهرک صنعتی بخش طارم سفلی، طرح گازرسانی به بخش طارم سفلی یکی از پروژه های مهم در دست اجرا در این بخش است که شرکت گاز استان باید تا پایان نیمه اول امسال با انتخاب پیمانکار و رفع معارضات زمینه اجرای فاز دوم این طرح و گازرسانی به باقی مانده روستاها را فراهم کند.

حبیبی در ادامه از پایان مطالعات سد بورمانک تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی این پروژه با تامین اعتبار لازم سال آینده آغاز خواهد شد که بخشی از نیاز آبی استان برطرف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به ظرفیتهای بخش طارم سفلی در بخش های گردشگری، کشاورزی و معادن تصریح کرد: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و تلاش در جهت خدمت رسانی به مردم در این مناطق در اولویت برنامه های مسولان استان است.

حبیبی اظهارداشت: با برنامه ریزی انجام شده طرح هادی روستایی در تمامی روستاهای بیش از 20 خانوار طارم سفلی اجرا خواهد شد.

در ادامه بخشدار و اعضای شورای شهر و روستاهای این بخش گزارشی از مسایل و مشکلات مردم بیان کردند.

بخش طارم سفلی در شمال غرب استان قزوین با  157 روستا دارای بیش از  15 هزار نفر جمعیت است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا