گوناگون

معاون امور ساماندهی جوانان: 26 درصد جوانان بیکارند

81152603 5674886

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، «محمود گلزاری» در نخستین شورای راهبردی جوانان افزود: بر اساس سرشماری سال 1390، 23 میلیون و 700 هزار نفر جوان در کشور وجود دارد که با این جمعیت یک نیروی بزرگ و تاثیر گذار در جامعه محسوب می شوند.

وی با اشاره به نبود اشتغال و شیوع بیکاری در بین جوانان، اظهارکرد: میانگین بیکاری در جوانان 15 درصد بیشتراز سایر سنین است و هم اکنون استان لرستان بیشترین نرخ بیکاری را در میان استان های کشور دارد.

معاون امور ساماندهی جوانان مساله طلاق را از نگرانی های جدی کشور در میان دولتمردان عنوان کرد و گفت: درصد طلاق به ازدواج در سه سال گذشته در کشور 20 درصد است و این آمار برای استان تهران و البرز بین 33 تا 35 درصد است.

وی گفت: طبق آخرین تحقیقات انجام شده نرخ ازدواج سال 92 به 91 ، چهار و چهار دهم درصد کاهش داشته و در همین زمان طلاق در کشور رشدی معادل چهار و شش دهم درصد نشان می دهد.

گلزاری مشارکت سیاسی، افتخار به پیشینه تاریخی و پایبندی به مذهب را از جمله نکات برجسته در بین جوانان کشور عنوان کرد و افزود: 51 درصد از جوانان نسبت به آینده خود نگران هستند و 89 درصد از آنها میزان شیوع اعتیاد در بین همسالان خود را زیاد می دانند و 44 درصد از جوانان دایرشدن مراکز انتخاب همسر را ضروری می دانند.

وی در ادامه با انتقاد از تشکیل نشدن جلسات شورای عالی جوانان گفت: امکان اشتغال مولد برای جوانان و ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام از شاخصه های یک جامعه مطلوب است.

اجتمام(3)**9140**1293 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا