گوناگون

معاون وزیرراه: شش محور مواصلاتی به شمال کشور در دست احداث است

81227702 5806458

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد با اشاره به بازدید معاون اول رییس جمهوری از این پروژه ها در ایام نوروز و تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی آن، محورهای هراز، چالوس، قزوین – رشت، رودهن – فیروزکوه، تهران – شمال و قزوین – تنکابن را شش محور منتهی به شمال کشور عنوان کرد که هم اکنون در دست احداث هستند.

وی افزود: محور هراز نزدیک ترین مسیر مواصلاتی از پایتخت به شمال کشور است که تاکنون برای چهار خطه کردن محور مذکور 24 کیلومتر به بهره برداری رسیده و 65 کیلومتر باقیمانده آن در دست آماده سازی است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل اجرای این پروژه را به علت موقعیت خاص منطقه دارای دشواری هایی دانست و گفت: تردد زیاد در ماه هایی از سال و از طرفی وضعیت آب و هوایی در این منطقه به گونه ای است که سرمای هوا در ماه هایی از سال مانع اجرای کار و سبب توقف عملیات راهسازی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از سوی دیگر با توجه به بافت طبیعی این مناطق بایستی تمامی ملاحظات لازم برای آسیب نرساندن به محیط زیست در نظر گرفته شود که این موضوع نیز بر پیچیدگی کار در این منطقه می افزاید.

نورزاد با بیان اینکه برای تکمیل محور هراز حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار داشت: این مسیر یکی از مهمترین و پر ترافیک ترین راه های کشور است که در زمان غیرترافیک حدود 20 هزار تردد و در زمان اوج ترافیک 45 هزار تردد در آن گزارش شده است و در حدود 30 درصد از ایام سال در این محور ترافیک بالای 40 هزار خودرو تردد دارند.

وی یادآور شد: تاکنون در این پروژه مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده و اعتبار مصوب سال جاری آن 284 میلیارد ریال است که تلاش می شود از منابعی به غیر از بودجه عمومی، اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تامین شود.

اقتصام(1)1108**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا