گوناگون

معاون وزیر صنعت: پیام اصلی اقتصاد مقاومتی میدان دادن به بخش خصوصی است

81196268 5752524

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر سرقینی سه شنبه شب در آیین تودیع و معارفه رییسان سابق و جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی در حقیقت از تمام مردم می خواهد حضور فعال در عرصه های اقتصادی و صنعتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید این نگاه دولت و موقعیت پیش آمده را قدر دانست، اظهار کرد: خوشبختانه در آذربایجان شرقی بر خلاف دیگر استان های کشور که عمده فعالیت ها و زمینه های توسعه توسط دولت صورت می گیرد، بخش خصوصی نقش پررنگی ایفا می کند.

سرقینی با اشاره به پیشینه تبریز و آذربایجان شرقی در پیشگامی عرصه های صنعت و اقتصاد کشور، تاکید کرد: به طور قطع این منطقه را به جایگاه نخست کشور خود باز خواهیم گرداند.

وی با اظهار خوشحالی از حضور پرشور صنعتگران استان در این آیین در شرایطی که فقط شش ساعت از زمان اطلاع رسانی برای برگزاری آن می گذرد، گفت: بخشی از این حضور به دلیل مدیریت رییس پیشین سازمان و بخش دیگر حاکی از اهمیت صنعت و تجارت در این استان است.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تغییرات پی در پی مدیریتی در این سازمان در سال های گذشته تاکید کرد: به طور قطع دیگر شاهد تغییرات سریع و آنی در این سازمان نخواهیم بود.

سرقینی با بیان شایستگی های رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به عنوان یک مدیر جوان با ارایه رکوردهای خوب و ارزشمند در عرصه فعالیت خود، تغییر وی را ناشی از تغییرات کلان مدیریتی و اجتناب ناپذیر عنوان و اضافه کرد: حضور وی در سازمان غنیمت است و به طور قطع در بخش دیگری از صنعت استان گره گشای مسایل این حوزه خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: بخشی از مشکلات هشت سال گذشته کشور حاصل بی تدبیری مدیران است و مدیران نالایق باعث عقب ماندگی این استان شده اند.

سعید شبستری خیابانی با تاکید بر اینکه باید این افراد پاسخگوی مشکلات پیش آمده باشند، افزود: اگر تحریم ها وجود داشته تمام کشور تحت تاثیر آن قرار گرفته است ولی چرا استان آذربایجان شرقی از میانگین عملکرد سالیانه خود پایین تر آمده است.

وی با بیان اینکه باید از افراد خبره که سابقه درخشانی دارند در پست های مدیریتی استان استفاده کرد، گفت: حسین نجاتی از جمله افرادی است که کارنامه درخشانی در حوزه صنعت استان دارد و اطمینان دارم در کمتر از یک سال شاهد پیشرفت های عظیم در این عرصه خواهیم بود.

شبستری خیابانی ادامه داد: باید مشکلات صنعت و اقتصاد استان آسیب شناسی و ارزیابی کارشناسی شود و در این مسیر تلاش مدیران با تجربه برای دستیابی به آنچه شایسته نام آذربایجان است، ضروری است.

وی همدلی و هم افزایی تمام نیروها و ظرفیت ها را در این چارچوب لازم دانست و گفت: مدیریت عالی استان تلاش ویژه ای برای دستیابی به جایگاهی حقیقی آذربایجان در سطح کشور دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: سند تدبیر و توسعه استان در دست تدوین است و قدم های مثبتی در این چارچوب برداشته شده است.

فرخ مسجدی با بیان اینکه در تدوین این سند نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای صنعت و تجارت استان شناسایی و ارزیابی می شود، افزود: تاکنون در مقابل پنج نقطه قوت 16 نقطه ضعف و در مقابل هفت فرصت 23 تهدید شناسایی شده که این موضوع بر ضرورت تلاش بیشتر مدیران استان برای توسعه اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی می افزاید.

وی اظهار کرد: کشور نیاز ضروری به تولید اشتغال و ثروت دارد و این موضوع باید در اولویت اصلی برنامه ریزی های راهبردی مدیران گنجانده شود.

مسجدی تنها راه رسیدن به این هدف را توسعه سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی دانست و گفت: خوشبختانه با وجود تمام کمبودها، فضای همدلی و همکاری خوبی بین مسوولان دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده که در صورت استمرار می تواند روند توسعه استان را شتاب بخشد.

رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در آیین معارفه خود گفت: به طور قطع رییس پیشین این سازمان را همچون گذشته در کنار خود می دانم و خواهم دانست.

حسین نجاتی اضافه کرد: اعتقاد دارم که باید جامعه شکوفا شود و در این خصوص باید برای جوانان به ویژه مشکلات اقتصادی و اشتغال آنها برنامه های راهبردی ارایه و اجرا شود.

وی تاکید کرد: باید در این عرصه به جای بی توجهی و زدن انگ های مختلف به جوانان به دلیل برخی مسایل جزیی به دنبال تولید اشتغال و ثروت در جامعه به وسیله نیروی عظیم جوانان باشیم.

نجاتی تولید اشتغال را اولویت نخست خود در ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان و اضافه کرد: به طور قطع جامعه ای که ثروتمند باشد مردم آن می توانند زندگی بهتری داشته باشند.

وی نقش تولیدکنندگان و صنعتگران را در زمینه تولید ثروت مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش می کنیم با ایجاد صمیمیت و همدلی بین بزرگان صنعت استان، مدیران دولتی و بخش خصوصی روند دستیابی به اهداف تعریف شده را تسریع کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این آیین تغیرات پی در پی مدیریت دولتی بخش صنعت و تجارت در چند سال اخیر را به نفع فعالان این عرصه ها ندانست و گفت: در صورت تداوم این شرایط نمی توانیم انتظار بهبود وضعیت صنعت و اقتصاد کشور را داشته باشیم.

پرویز کلینی ادامه داد: رییس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت به تازگی از جنبه های مختلف مسایل این عرصه آگاهی یافته بود و با ادامه این تغییرات آنچه آسیب خواهد دید صنعت، معدن و تجارت استان است.

وی نشانه بارز خدمت محمدجعفر عظمایی در این سمت را حضور گسترده صنعتگران در آیین معارفه وی عنوان کرد و افزود: انتظار داریم از این پس شاهد مدیریت با ثبات در این سازمان بزرگ و پیچیده باشیم.

رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در آیین معارفه خود با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص اختلاف وی با استاندار آذربایجان شرقی گفت: بنده هیچ اختلافی با دکتر جبارزاده ندارم و در جایگاهی قرار ندارم که از وی گلایه کنم.

محمدجعفر عظمایی ادامه داد: هرچند برخی اختلاف نظرها بین مدیران امری طبیعی است ولی نباید این موارد حالت شخصی پیدا کند.

در این آیین با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسین نجاتی به عنوان رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و با تشکر از خدمات رییس سابق این سازمان محمد جعفر عظمایی در این سمت تودیع شد.

همچنین در پایان مراسم حکم ریاست هیات اجرایی نفلین سینیت سراب به محمدجعفر عظمایی اهدا شد.

7240/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا