گوناگون

معاون وزیر علوم: فاصله گرفتن نسل جوان از خانواده،‌ آفت امروز جامعه است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که پیشرفت اجتماعی با بخشنامه محقق نمی‌شود، گفت: الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی جز با انسان‌های ارزشمند قابل تحقق نیست.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید ضیاء هاشمی روز پنجشنبه طی سخنانی در پنجمین کنگره یکروزه پیشگامان پیشرفت که در سالن همایشهای بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با تاکید بر این‌که در جامعه پیشرفته ارزش‌های اجتماعی،خیرخواهانه، مسوولیت‌پذیری، تعهد به حقوق خود و دیگران به عنوان باورهای اساسی مطرح است، گفت: در این جامعه انسان‌های پیشرفته با نگاه به این ارزش‌ها حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: وقتی سخن از ارزش‌هاست بحث فرهنگ مطرح می‌شود و پیشرفت اجتماعی نیز در مسیر ارزش‌های فرهنگی قابل دسترسی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی جز با انسان‌های ارزشمند محقق نمی‌شود و فرهنگ ایده‌آل فرهنگی است که بستر این موضوع را محقق می‌کند.

به گفته هاشمی ارزش‌ها ریشه تاریخی و فرهنگی دارند و با بخشنامه قابل انتقال نیستند و باید در این مسیر به سمت حرکت‌های همگانی حرکت کنیم و به میزانی که مرزبندی‌های خودی را افزایش می‌دهیم از این حرکت همگانی و وحدت کلمه و پیوند اجتماعی دور می‌شویم.

وی در ادامه سخنانش یکی از آفاتی که جامعه امروز با آن مواجه است را فاصله گرفتن نسل جوان از خانواده عنوان کرد و گفت: به عبارتی دیگر از آفات موجود این است که خانواده قدرت تعامل خود را با نسل جوان از دست می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خانواده را منشأ عواطف و حمایت دانست و گفت: نسل جوان نیز کانون تحرک است و پیوند این دو با یکدیگر می‌تواند بستر پیشرفت را فراهم کند.

هاشمی با بیان این‌که تعامل با نسل جوان دشوارتر از گذشته است، خطاب به خانواده‌ها تاکید کرد که به این موضوع بیش از گذشته توجه کنند.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: هر جامعه‌ای که میزان سرمایه انسانی را در جامعه خود بالا ببرد کیفیت جامعه خود را افزایش داده و این امر موجب رشد سرمایه اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا