گوناگون

معاون وزیر کشور: دفع غیربهداشتی زباله ، معضل جدی طبیعت مازندران است

81172821 5710854

ˈ هوشنگ خندان دل ˈ شامگاه چهارشنبه در پایان بازدید از کارخانه در دست احداث کمپوست زباله بهشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : متاسفانه بی توجهی به حل این معضل موجب بخطر افتادن سلامت مردم می شود و در این شرایط ، توجه به اجرای طرح های مربوط به ساماندهی جمع آوری و دفع زباله ضروری است .

وی بیان کرد : باید برای حل همیشگی این مشکل ، اجرای طرح های جمع آوری و دفن زباله سازگار با محیط زیست مورد توجه بیشتر کارشناسان قرار بگیرد .

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود : یکی از طرح های در دست اقدام طرح جمع آوری و ساماندهی زباله ، کارخانه کمپوست بهشهر است که اجرای این طرح در مراحل پایانی قرار دارد .

خندان دل ادامه داد : این کارخانه که زباله 5 شهر شرق مازندران را جمع آوری می کند نقش بسیار موثری در حل مشکل دفن زباله این شهرها خواهد داشت و تلاش می کنیم با تامین اعتبار لازم، در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آن باشیم .

وی بر لزوم توجه به ملاحظات زیست محیطی در اجرای طرح های مرتبط با دفع و دفن زباله تاکید کرد و گفت : باید با بهره گیری از نظارت کارشناسان حوزه محیط زیست ، شاهد وارد شدن کمترین آسیب ناشی از اجرای طرح های دفع زباله شد .

بگفته معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بخش مهمی از تجهیزات کارخانه های کمپوست زباله ، باید از خارج کشور تامین شود و به دلیل نوسانات قیمت ارز، به طور دقیق نمی توان مبلغ و بودجه مورد نیاز را اعلام کرد .

عملیات ساخت کارخانه کمپوست زباله بهشهر که از زباله پنج شهر بهشهر ، نکا ، گلوگاه ، رستمکلا و خلیل شهر در شرق مازندران استفاده می کند در سال 1387 آغاز شد.ک/3

7331/402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا