گوناگون

معتکفین اردبیلی از خدمات فرهنگی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، نادر سقاء بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی کانون های مساجد میزبان مراسم اعتکاف افزود: برای این منظور و در آستانه برگزاری اعتکاف بیش از چهار هزار جلد کتب در مساجد اردبیل توزیع شد.

وی با بیان اینکه کتب توزیع شده در موضوعات مختلف از جمله حوزه های قرآنی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، آموزشی و علمی بوده است، تاکید کرد: علاوه بر این به برخی کتابخانه های مساجد اقلام مورد نیاز نظیر میز و صندلی نیز واگذار شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به هزینه کرد 150 میلیون ریالی برای تجهیز کتب و اقلام دیگر کتابخانه های مساجد یادآور شد: این اقلام بویژه در مناطق روستایی و محروم توزیه شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از 50 مسجد این استان تصریح کرد: از این تعداد هم اکنون 20 مسجد دارای کانون فرهنگی بوده و آماده ارائه خدمات فرهنگی به معتکفان هستند.

سقاء در عین حال با بیان اینکه در بقیه مساجد میزبان معتکفان که فاقد کانون هستند، برنامه های فرهنگی ویژه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در 30 مسجد دیگر نیز کتابخانه های باز در داخل مساجد فعال خواهد شد تا نیازهای مطالعه ای معتکفان را برآورده کند.

وی توزیع بروشور فرهنگی، پذیرایی از معتکفین، همکاری در ثبت نام علاقمندان خواهر و برادر، ارسال لیست ثبت نام کنندگان به ستاد مرکزی، برگزاری گفتمان دینی و هماهنگی با خیرین را از دیگر برنامه کانون های مساجد استان در مراسم اعتکاف برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا