گوناگون

معلمان با نهادینه کردن ارزش ها نقش مهمی در تحقق فرهنگ اسلامی دارند

81149467 5669528

مرتضی بینش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر نقش کلیدی معلمان در تحقق شعار سال، افزود : با عزم ملی و با نهادینه کردن ارزشهای انسانی و اسلامی در عرصه فرهنگ می توانیم به تحقق اهداف شعار سال جامه عمل بپوشانیم.

وی آموزه های دینی و ارزشهای اسلامی را بخش زیرساختی و اساسی فرهنگ دانست و افزود : با بکار بستن آموزه های دینی در زندگی، فرهنگ اسلامی محقق می شود .

وی با اشاره به جایگاه والای معلمان افزود : براساس متون دینی، خداوند اوّلین معلّم انسان است و پس ازخداوند پیامبران معلّمان بشریّت هستند که این نشان از جایگاه والای معلم است که بایستی آن را قدر دانست .

وی با بیان اینکه معلمان به عنوان پایه گذاران اندیشه های علمی، مبلغان ارزش ها و مسوولیت های اجتماعی به کودکان است ، افزود : آینده یک کشور به دست فرهیختگان آن ملت حاصل می گردد،معلمان با تعهد ،تخصص و مهارت خود در کلاس فردای یک تمدن را طراحی می کنند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار روشن و مشخص بودن مفهوم تربیت را لازمه یک نظام تربیتی عنوان کرد و افزود : مشخص نبودن هدف یا شیوه تربیتی موجب می شود نه تنها به سرمنزل مقصود نرسیم که در بیراهه نیز گرفتار شویم .

وی با اشاره به مفهوم تعلیم و تربیت از نگاه علامه شهید مطهری اظهار داشت : تربیت صنعت نیست چون صنعت ابزاری را از بیرون می آورد و چیزهایی را به آن اضافه می کند ولی تربیت زمینه و فضا ایجاد می کند .

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: تربیت فضا و زمینه ای برای پرورش استعدادها و توانمندی ها ایجاد می کند که از این فضا انسان هایی رشد یافته تربیت می شوند .

بینش اظهار داشت : تربیت یک مراقبت توام با بصیرت از رشد طبیعی کودک است که براساس فطرت و نه بر مبنای اجبار است .

وی ادامه داد : در تربیت پروراندن استعدادها مطرح است که این پروراندن استعدادها را بایستی براساس میل و اقبال آدمی شروع کرد.

وی با اظهار اینکه بیش از 30 عنوان برنامه برای هفته معلم در این شهرستان پیش بینی شده، گفت : دیدار با خانواده شهیدان فرهنگی ،سرکشی از معلمان بیمار صعب العلاج ، برگزاری شب شعر ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی از جمله این برنامه ها است .

7495/7499/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا