گوناگون

معلمان در دوران دفاع مقدس، درس ایثار تدریس کردند

81151568 5673090

ˈوجه اله خدمتگزارˈ روز دوشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه خراسان جنوبی افزود: دشمنان نظام اسلامی دریافته اند در مقابل سلاح تعلیم و تعلم معلمان نمی توانند قدم از قدم بردارند.

وی گفت: اگر امروز به مقتدرترین کشور جهان و بی نیاز به شرق و غرب تبدیل شده ایم، به واسطه آن است که در درس معلمان خود نمره قبولی گرفته ایم.

خدمتگزار از معلمی به عنوان هنری با منزلت رفیع یاد کرد و افزود: معلمان مورد اکرام تمام اقشار جامعه هستند، زیرا پیش از آن همه انبیا، اولیا، صالحان و بزرگان نیز معلمان دلسوز و مهربان بوده اند.

وی ضمن اشاره به اهمیت و تاثیر رسالت معلمان در تعلیم و تربیت جامعه گفت: معلم خود را وقف فردای دیگران می سازد و با این ایثار، نامش را در ردیف نام انبیا بر کتیبه تاریخ منقش می کند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: هفته معلم فرصتی برای بازنگری است تا از این طریق بازتولید کنیم.

ˈصادق صادق پورˈ افزود: هفته معلم زمان مناسبی است تا به تضادهای بین خانه و مدرسه بیاندشم و در صدد کاهش آنها برآییم.

وی گفت: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، تحقق بخش فرهنگ این کلام بزرگ بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده و ما معلمان باید بواسطه این مسوولیت سنگینی که بر دوشمان گذاشته شده است، بر خود ببالیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: در برنامه امروز از یک معلم نمونه کشوری و 11 معلم نمونه استانی که پنج نفرشان خانم هستند، تجلیل می شود.

ˈعباس لامعیˈ افزود: در طول هفته نیز از 247 معلم نمونه منطقه ای در سطح استان تجلیل شد و یا در شرف وقوع است.

هم اکنون 15 هزار فرهنگی در خراسان جنوبی کار تعلیم و تربیت 156 هزار نفر دانش آموز را در دو هزار و 106 آموزشگاه به عهده دارند.666/110

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا