گوناگون

مفهوم خبرنگار با نگاه تحلیلی و منتقدانه گره خورده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: پرداختن به دغدغه‌های مردم و دوری از حواشی از ویژگی‌های اخبار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدموسی حسینی کاشانی، امروز(25 شهریور)، در مراسم ارتقاء دفتر خبرگزاری ایسنا البرز به منطقه خبری، گفت: خبر و خبررسانی در استان البرز روند رو به رشدی را طی می‌کند و هر روز حرفه‌ای‌تر شدن خبرنگاران البرزی هستیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و سیاسی استان البرز از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که در انتشار اخبار حوزه‌های مختلف، دقت و توجه کافی داشته باشند و صحت خبر، سرعت در انتشار خبر و سایر اصول خبرنویسی را در اخبار خود رعایت کنند.

حسینی‌کاشانی خاطرنشان کرد: امروز مخاطب به دنبال دریافت اطلاعات از دریچه‌های مختلف است و به هیچ وجه نمی‌خواهد یک خبر را با نگارشی واحد از دریچه چند رسانه مطالعه کند.

وی ادامه داد: متاسفانه گاه شاهد آن هستیم که در یک برنامه خبری یک و یا دو سایت خبری حضور دارند و مابقی رسانه‌ها خبر انتشار یافته در آن سایت‌ها را کپی‌برداری کرده و در رسانه خود منتشر می‌کنند که این کار به هیچ وجه درست نبوده و توهینی به آگاهی مخاطبان محسوب می‌شود.

این مسئول یادآور شد: خبرنگار واقعی کسی است که قدرت تحلیل مسائل جامعه را داشته باشد و بتواند مشکلات مردم را از دریچه نگاه خود به مسئولان منتقل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه صحبت‌های خود به فعالیت خبرگزاری ایسنا به عنوان زیرمجموعه‌ای از جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای است که نگاه جهادی را در تمام برنامه‌ها و فعالیت‌هایش لحاظ کرده و گاه با کمترین امکانات طرح‌های بزرگی در کشور را اجرایی کرده است.

این مسئول اظهار کرد: با منطقه‌ای شدن ایسنا انتشار خبر در این خبرگزاری با محدودیت‌های کمتری مواجه خواهد بود و بر این اساس امیدواریم این خبرگزاری بتواند با قدرت بیشتر نسبت به انعکاس اخبار استان عمل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در پایان گفت: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خبرگزاری اصیلی است که کمتر به حواشی می‌پردازد و اطلاع‌رسانی و پرداختن به اصل خبر را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و امید است با منطقه‌ای شدن ایسنا شاهد همپوشانی بیشتر رسانه‌های البرز در حوزه انتشار اخبار و وقایع استان باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا