گوناگون

ممنوعیت کشت تابستانه بی مهری به کشاورزان خوزستانی است

جواد كاظم نسب الباجی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: اعلام ممنوعیت کشت تابستانه در برخی از مناطق استان خوزستان که از سوی سازمان آب و برق استان و با مجوز ستاد خشکسالی صورت گرفته نوعی اجحاف و بی مهری در حق کشاورزان این مناطق است.

وی با بیان اعتراض خانه کشاورز استان به عنوان نماینده جامعه کشاورزان افزود: این اقدام به هیچ مورد تایید و قبول خانه کشاورز استان نبوده و خانه کشاورز استان از هرگونه تصمیمات احتمالی ستاد خشکسالی در این خصوص بی اطلاع است.

نماينده خوزستان در شورای مركزی خانه كشاورز موافقت و پذیرش این تصمیم از سوی خانه کشاورز استان را منوط به پرداخت عدم نفع ممنوعیت کشت به کشاورزان عنوان کرد.

كاظم نسب الباجی تصریح کرد: کشاورزان در سال های گذشته با مشکلات عدیده ای از جمله باران های سیل آسا و افت شدید قیمت محصولات کشاورزی و همچنین تنش های سنگینی از لحاظ مالی روبرو بوده اند که این تصمیم سازمان آب و برق خوزستان نگرانی های بیشتری را نصیب کشاورزان کرده و بیش از پیش آنها را دچار ضرر و زیان خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: خانه کشاورز استان از نزدیک و به خوبی به مشکلاتی که کشاورزان با آنها درگیر هستند، واقف است اینگونه تصمیم گیری های یک جانبه و یک طرفانه را باعث افزایش دغدغه های کشاورزان می داند.

نماینده خوزستان در شورای مركزی خانه كشاورز نسبت به مشورت سازمان آب و برق خوزستان با خانه کشاورز استان در خصوص تامین یا عدم تامین آب مورد نیاز کشاورزان تاکید کرد و گفت: تصمیمات یکطرفه نه تنها نتایج مثبتی ندارد بلکه موجب خسران بیشتر هم شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا