گوناگون

مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به دانش‌آموزان بیاموزیم

استاندار البرز بر ضرورت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهندس سیدحمید طهایی، استاندار البرز امروز(24 شهریور)، جلسه شورای آموزش و پرورش استان را هیئت امنای آموزش و پرورش استان البرز دانست و گفت: بسیاری از دغدغه‌های حوزه آموزش و پرورش با تشکیل تیم‌های فکری، تحقیقاتی و مطالعاتی، برخاسته از این شورا می‌تواند طرحی نو را در آموزش و پرورش استان دراندازد.

وی افزود: اگر دستاورد و حاصل تلاش‌های فرهنگیان و اساتید، تحویل فارغ التحصیلانی به جامعه باشد که روزی در ادارات به جستجوی شغل باشند باید در تصمیم‌سازی‌های خود بازنگری داشته باشیم؛ چراکه راه اصلی ما این مسیری که طی می‌کنیم نیست.

وی با اشاره به نقش مستقیم این شورا در آینده دانش‌آموزان کشور و تحقق سهم اشتغال‌زایی، ادامه داد: مرکز فنی حرفه‌ای اعلام می‌کند که کارآموزان در این مرکز با طی دوره، خیلی زود جذب بازار کار می‌شوند و آمار اشتغالزایی این گروه بیشتر از فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان البرز، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، مبنی بر تغییر سبک تعلیم و تربیت با رویکرد محفوظات مفهومی، گفت: در کنار اجرای شیوه آموزش مفهومی به دانش‌آموزان، باید درک مطالب فنی و حرفه‌ای نیز در سرفصل آموزش گنجانده شود.

استاندار البرز در پایان گفت: باید سعی شود که دانش‌آموزان با مراکز فنی و حرفه‌ای ارتباط برقرار کنند تا ضمن احصاء پتانسیل‌هایشان در بخش مهارت‌های فنی، آینده شغلی آنان نیز تضمین شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا