گوناگون

‌لزوم استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای توسعه خوزستان

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان بر لزوم استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- ‌منطقه خوزستان، امید حاجتی در نشست خبری اقتصاد مقاومتی که 23 شهریورماه در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به دنبال سرمایه‌های خارجی هستند، ما نیز برای توسعه استان و کشور، در عین توجه به منابع داخلی، در تلاشیم روابط خود را با خارج کشور نیز بهبود ببخشیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان تصریح کرد:‌ در سیاست اقتصاد مقاومتی چنین تفکری که دور خودمان دیوار بکشیم و فقط به داخل اکتفا کنیم، ابلاغ نشده‌است. اقتصاد مقاومتی خاص شرایط تحریم نیست، بلکه در این شرایط توجه به آن باید دو چندان شود و با تعاملات صحیح و حفظ منابع کشور‌ اجرا شود.

وی با بیان این‌که ‌تعامل با کشورهای دیگر برای صادرات کالا و خدمات، که عمده این کالاها نفت است، از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در عین حال ‌شرایط تحریم موجب شده که به منابع داخلی بیشتر توجه کنیم و در جهت توسعه کشور بیش از پیش به کار گرفته شوند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با بیان این‌که ‌هیچ اشکالی ندارد که برای توسعه کشور از ظرفیت دیگر کشورها استفاده کنیم، خاطرنشان کرد:‌ یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در صادرات فولاد به عراق داریم، توان مقابله با تولیدکننده رقیب یعنی چین است. متاسفانه نگاه صنایع تولیدی ما به بازار دورن موجب شده تا کالاهای ما توان رقابت در بازارهای خارجی را نداشته باشد.

حاجتی اظهارکرد:‌ در تولید باید ارزش‌گذاری کنیم و بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را در نظر بگیریم تا علاوه بر افزایش تولید، اشتغال را برای استان به ارمغان بیاوریم.

وی یادآورشد: ‌یکی از سیاست‌هایی که در یک سال اخیر در استان به طور جدی دنبال می‌شود کنترل مهاجرت مردم به استان‌های دیگر است، چرا که افراد موثر زیادی به دلیل کمبود امکانات و پدیده ریزگردها از استان خارج شدند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد:‌ با توجه به این‌که عامل اصلی مهاجرت پدیده ریزگردها است، برای تثبیت شن‌های روان سیاست‌هایی در زمینه بیابان‌زدایی انجام شد.

حاجتی ادامه‌داد:‌ از اقدامات دیگری که برای کنترل مهاجرت، ایجاد امکانات و رفاه برای مردم استان انجام شده، تبدیل خوزستان به مقصد گردشگری طبیعی برای استان‌های دیگر و کشورهای حوزه خلیج فارس است. به‌این ترتیب اشتغال فراوانی برای مردم استان فراهم می‌شود. تاکنون به‌میزان 1300 میلیارد تومان، تفاهم‌نامه جهت توسعه گردشگری منعقد شده‌است.

وی بیان کرد: از اقدامات مهمی که برای رفاه مردم استان صورت گرفت، اخذ مجوز تردد خودروهای پلاک اروند در استان‌است که در گام اول برای بهبود و بهسازی حمل و نقل شهری و بین شهری انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان اظهارکرد: به نظر من باید امکانات و امتیازات بیشتری به خوزستان داده شود، زیرا با توجه به وضعیت جغرافیایی، شرایط کار در خوزستان خیلی سخت است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا