گوناگون

کمبود اعتبار بزرگترین مشکل در ساخت مدارس مسکن مهر

با بهره‌برداری از یک واحد آموزشی تحصیلی در شهر جدید مجلسی، تعداد مدارس سایت مسکن مهر این شهر جدید به دو باب رسید.

به گزارش خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید مجلسی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در آیین بهره‌برداری از این واحد آموزشی که به نام شهدای هسته‌ای نامگذاری شده است، با اشاره به اقدامات انجام شده در مجموعه شهرهای جدید استان گفت: شهر جدید مجلسی به لحاظ ایجاد امکانات روبنایی وضعیت بسیار مطلوب‌تری نسبت به دیگر سایت‌های مسکن مهر استان اصفهان دارد.

محمدعلی طرفه با اشاره به اینکه ساخت 6000 واحد مسکن مهر در شهر جدید مجلسی برنامه‌ریزی شده که از این تعداد 3000 واحد به بهره‌برداری رسیده و 1000 واحد نیز در آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: یکی از مهمترین نیازهای مسکن مهر، امکانات روبنایی نظیر واحدهای آموزشی است که شرکت عمران شهر جدید مجلسی فعالیت‌های مطلوبی در این زمینه انجام داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای مسکن مهر در شهرهای جدید ایجاد امکانات روبنایی در بخش آموزش و پرورش، بهداشت و امنیت است، تاکید کرد: به دلیل کمبود بودجه دستگاه‌های دولتی، شاهد عملکرد مطلوبی در این زمینه نبوده‌ایم، اما شرکت‌ عمران شهر جدید مجلسی بدون اینکه وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد، با تامین اعتبار از محل‌های مختلف توانسته فعالیت‌های مطلوبی در این زمینه انجام دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مسکن مهر شهرهای بالای 20 هزار نفر، زیر 20 هزار نفر و شهرهای جدید نیازمند 210 باب مدرسه هستند، گفت: به دلیل مشکلات اعتباری و بودجه‌ای عملکرد مطلوبی را در ساخت این مدارس شاهد نبوده‌ایم.

محمد حسین سجاد با اشاره به اینکه در مجموعه مسکن‌ مهر شهرهای بالای 20 هزار نفر تقریباً هیچ اقدامی برای ساخت مدرسه صورت نگرفته است، افزود: در سایت‌های مسکن مهر شهرهای جدید با همت شرکت‌های عمران کار ساخت 17 مدرسه شروع شده که از این تعداد فقط دو مدرسه در شهر جدید مجلسی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی در شهرهای جدید به مرحله بحران رسیده است، ادامه داد: دولت تصمیم دارد تا نیمه سال آینده کار ساخت مسکن مهر را به پایان برساند، بنابراین در این زمینه مطالعات اولیه بررسی و تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت مدرسه در مسکن مهر آغاز شده و امیدواریم در لایحه بودجه 94 ردیف اعتباری ویژه‌ای به این موضوع اختصاص یابد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان تصریح کرد: امیدواریم همان‌گونه که شرکت عمران شهر جدید مجلسی تاکنون در ساخت مدارس مسکن مهر این شهر تلاش‌های ویژه‌ای از خود نشان داده، در آینده نیز در این مسیر پیش‌قدم باشد.

کلنگ‌زنی 3 مدرسه جدید در شهر جدید مجلسی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی نیز در این مراسم از کلنگ‌زنی سه واحد آموزشی جدید در مسکن مهر این شهر جدید جدید طی مهرماه امسال خبر داد.

محمدرضا احمدی با اشاره به بهره‌برداری از مجتمع آموزشی تحصیلی شهدای هسته‌ای در سایت مسکن مهر شهر جدید مجلسی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای ساخت شش هزار واحد مسکن مهر در این شهر جدید، ساخت دو واحد آموزشی از اسفندماه سال 89 آغاز شد که یک واحد در بهمن‌ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود و یک واحد نیز در شهریورماه امسال تحویل وزارت آموزش و پرورش شد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این دو باب مجتمع آموزشی 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت عمران شهر جدید مجلسی هزینه شده است، اظهارکرد: هر چند ایجاد ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و امنیتی بر عهده شرکت‌ عمران نیست، اما به دلیل اینکه مردم در این شهر ساکن شده‌اند، خود را مکلف کرده‌ایم تا شرایطی ایجاد کنیم که مردم با مشکلات کمتری مواجه باشند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی با اشاره به اینکه فقط ساخت اسکلت این دو باب واحد آموزشی بر عهده این شرکت بوده، تصریح کرد: به دلیل اینکه منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این دو واحد آموزشی در اختیار اداره‌کل نوسازی مدارس استان قرار نداشت، شرکت عمران نسبت به تکمیل آنها اقدام کرد و در اختیار مردم قرار گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا