گوناگون

مهمترین مانع توسعه فرهنگی آذربایجان شرقی نبود استراتژی و نقشه راه مشخص است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ميلاني دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود:  نظام های سیاسی و اجتماعی از درون فرهنگ جامعه خویش شکل مي گيرند و امکان استقرار و بقاء می یابند اما این امر هرگز به آن معنا نیست که کلیه ویژگی های فرهنگی از سطح مطلوب و قابل دفاع برخوردار هستند.

وي با تاكيد بر ضرورت وجود يك برنامه راهبردي مشخص براي مقوله فرهنگ ادامه داد: از ديگر موانع توسعه فرهنگ در اين استان موازي كاري ارگان هاي فرهنگي است كه آن هم با ايجاد قرارگاه فرهنگي مرتفع مي شود.

رئيس حوزه هنري آذربايجان شرقي حمايت از هنر های نمایشی، تولید فیلم، انیمیشن، کار پژوهشی، طنز و کاریکاتور، هنرهای تجسمی، داستان و شعر، ادبیات شفاهی و به ويژه ادبيات مکتوب دفاع مقدس را از دغدغه های حوزه هنری آذربايجان شرقي عنوان كرد.

ميلاني با بيان اينكه آذربايجان شرقي حضور جدی در تاریخچه شفاهی ادبیات دفاع مقدس دارد، گفت: با ضبط و ثبت این خاطرات و هدایت آن در فضای داستان می تواند منجر به تولید کتاب و حفظ ارزشهای دفاع مقدس در این منطقه از خطه كشور اسلامي شود.

وي تبيين و القاي هنر حقيقي و اصيل در اذهان مردم ايران اسلامي و تنگ نمودن عرصه براي خودنمايي هنر ابتذال را از ديگر دغدغه هاي حوزه هنري استان برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا