گوناگون

مهمترین وظیفه شوراهای اسلامی حفظ نظام اسلامی در برابر تهاجم دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی بعدازظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز شوراها در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند اظهار داشت: شوراها با تدوین برنامه های فرهنگی و توجه به امورات دینی و مذهبی باید ارزشها و معیارهای سبک زندگی و مدیریتی بر اساس ارزشهای اسلامی را در مناطق مختلف گسترش دهند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: حکومت اسلامی ایران مبنای مردم سالاری دینی است که در این زمینه باید برای انجام هر اموری نظر مردم را در زمینه عمران و آبادانی دریافت کرده و مشورت گرفت.

وی افزود: یکی از شبهات عمده که از ابتدای انقلاب وجود داشت و در حال حاضر نیز عده ای به آن دامن می زنند این مسئله است که قرار گرفتن دو واژه جمهوری به معنای هر چه مردم بخواهند و اسلامی یعنی اجرای دستورات خداوند در کنار یکدیگر با هم ناسازگاری دارند و نمی توانند با هم باشند.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: جواب این شبهات در قرآن آمده و ذکر شورا و مشورت یعنی دخالت مردم در امور اجرایی با رعایت مقررات اسلامی که این مسئله می تواند نظام دینی ما را به عنوان نظامی برخاسته از رای مردم و قوانین اسلام معرفی کند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ادامه داد: اصل ايجاد شوراهاي اسلامي شهر و روستا در قانون اساسي، نشان دهنده اهتمام نظام جمهوري اسلامي ايران به مجموعه متنوع فکرها، مشورتها و ديدگاهها در اداره امور کشور است و اين موضوع، نقطه مقابل نظامهاي ارتجاعي و استبدادي است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: اقتصاد و فرهنگ در هر جامعه از ارکان مهم محسوب می شود که با توجه به جایگاه آنها می توان رویکرد مناسبی در برنامه ها اتخاذ کرد که در این راستا همه مسئولان و مدیران شهری باید اولویت برنامه های خود را با این محور تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در شرایط فعلی از عملکرد شورای شهر و شهردار نهاوند رضایت دارند، گفت: موقعیت خوب شوراها در این دوره و عزم آنان برای خدمت به مردم، فرصت خوبی است تا در این مدت بتوان با ایجاد فضای امید در بین مردم مشارکت آنان را در توسعه و تغییر مبلمان شهری جلب کرد.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: تقویت خردجمعی موجبات دستیابی به توفیقات بیشتر را فراهم می‏کند و شوراها باید همدل و همراه باشند و فرصت خدمتگزاری به مردم را غنیمت شمارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا