گوناگون

مورد مثبت از بیماری کرونا در مازندران گزارش نشد

81240514 5828301

معاون فنی مرکز بهداشت مازندران :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر ˈ نادر آهنگر ˈ روز چهارشنبه با بیان اینکه MERS یکی از انواع بیماری کرونا ویروس است، افزود: این بیماری نزدیک به دو سال است خود را نشان داده و به شدت نگرانی جهانی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این بیماری به عنوان سندروم نارسایی تنفسی خاورمیانه معروف بوده که بیشتر در کشورهای عربستان و امارات متحده عربی مشاهده می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت مازندران بیان داشت: مخزن احتمالی این بیماری شترهای عربستان بوده که واردات آن به کشور ممنوع شده است.

دکتر آهنگر با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس، هیچ نوع دارو یا واکسنی ندارد، گفت: سردرد، گلودرد، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی از علائم این بیماری است.

وی با اشاره به اینکه 828 نفر از 19 کشور در دنیا مبتلا به بیماری کرونا ویروس هستند، افزود: 287 نفر از این تعداد فوت کردند و در ایران نیز سه نفر به این بیماری مبتلا شدند.

معاون فنی مرکز بهداشت مازندران تصریح کرد: انتقال این بیماری از طریق تماس مستقیم و یا غیرمستقیم تماس با اشیای آلوده بیمار است.

دکتر آهنگر با بیان اینکه پرسنل بیمارستان ها به دلیل تماس مستقیم با بیمار در معرض این بیماری هستند، اظهار داشت: از بین افراد مبتلا شده به این بیماری 119 نفر پرسنل بیمارستانی بودند که باید مراقب باشند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به افراد به ویژه حج گزاران این است که مسائل بهداشتی را رعایت کنند.ک/1

608

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا