گوناگون

چهار شکارچی متخلف پرندگان در گلستان دستگیر شدند

81240517 5828312

ˈاحمد دباغیانˈ عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان در ساعت 30/5 صبح بیست و سوم تیر در منطقه صحرایی ˈهاشم آبادˈ پس از گشت و کنترل موفق به دستگیری یک صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری شدند.

وی افزود: از این متخلف دو قطعه کبوتر، دو عدد شبچه، آلات و ادوات صید پرندگان شکاری و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.

وی هم چنین با اشاره به دستگیری دو متخلف حرفه ای بازهای شکاری توسط مأموران یگان حفاظت شهرستان ترکمن گفت: هم زمان با فرا رسیدن فصل بازگیری، گشت های کنترلی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن تشدید و در این ارتباط دو متخلف دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: محیط بانان محیط زیست شهرستان ترکمن حین گشت و کنترل، موفق به رهگیری و شناسایی یک گروه از متخلفان پرندگان شکاری شده که پس از دستگیری آنان، تعداد دو قطعه پرنده قمری و نیز تله (شبچه) مخصوص صید و زنده گیری پرندگان شکاری، دو دستگاه دوربین شکاری و یک دستگاه موتورسیکلت 200CC کشف و ضبط شد.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست کلاله نیز در مأموریت گشت و کنترل در حوزه استحفاظی این شهرستان در منطقه ˈ قوچمزˈ، موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف شدند که از این متخلف یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول قاچاق کشف و ضبط شد.

به گفته وی محیط بانان از صبح زود در گرمای هوا و با زبان روزه در تعقیب این متخلف بودند.

وی اضافه کرد: متخلفان پس از دستگیری به همراه موارد ضبط شده و صورت جلسه تنظیمی تحویل مقامات قضائی شدند.

بر اساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از پرندگان شکاری که ایران نیز جزء این کنوانسیون است به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری، متعهد شده که از صید و قاچاق پرندگان جلوگیری کرده و در حفاظت آن ها بکوشد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در ادامه به پاکسازی بخشی از تالاب بین المللی گمیشان از دام های غیرمجاز ماهیگیری اشاره کرد و گفت: با تلاش مأموران محیط بانی گمیشان، 9 رشته دام کفال در محدوه منطقه دیده بانی اول به سمت جنوب، جمع آوری و پاکسازی شد.

دباغیان افزود: طول دام های جمع آوری شده بیش از یک کیلومتر برآورد می شود که مأموران زحمتکش در گرمای تابستان و در حال روزه داری به پایش پیاده از تالاب می پردازند.

7467/602

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا