گوناگون

میزان سرقت درنهاوند 22 درصد کاهش یافت

81168519 5703504

به گزارش ایرنا سرهنگˈعلی اصغر خرم روئˈ روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه ها در محل ستاد انتظامی نهاوند افزود: میزان کشفیات طی این مدت در زمینه های مختلف چشمگیر بوده که از جمله در زمینه مواد مخدر 99 درصد و در زمینه کشفیات سرقت 16 درصد افزایش وجود داشته و طی این مدت میزان کیف قاپی 100 درصد کاهش یافته است .

وی گفت: علی رغم اینکه این شهرستان از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار می باشد و در محور مواصلاتی چند استان قرار دارد اما با توجه به گستره نیرویی حوزه انتظامی شهرستان در حال حاضر وضعیت امنیت در نهاوند مطلوب است و شاخصه های امنیتی در آن وجود دارد.

وی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به عنوان یکی از طرحهای تامین کننده امنیت در شهرستان یاد کرد و گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی که هدف آن ایجاد احساس امنیت در سطح شهرستان می باشد مدت سه روز است که به صورت منطقه ای و یک روز نیز به صورت مشترک و حجمی با ستاد انتظامی استان در حال انجام است که دستاوردهای خوبی نیز داشته است.

وی برقراری امنیت را لازمه همکاری مردم و سایر نهادها عنوان کرد و افزود: اگر چه نیروی انتظامی در زمینه برقرار امنیت مسئولیت مستقیم دارد اما همکاری مردم و آشنایی آنها با مسائل حقوقی و امنیتی می تواند نیروی انتظامی را درزمینه تامین امنیت بیشتر موفق نماید .

وی پخش شایعات در مقطعی خاص از زمان را امری برنامه ریزی شده برای ایجاد احساس نا امنی در سطح جامعه عنوان نمود و افزود: متاسفانه در سطح شهرستان در مواردی اقدام به پخش شایعات شده که باعث احساس ناامنی در شهروندان شده که پس از بررسیهای لازم مشخص شده هیچ موضوع مبهمی در زمینه شایعات وجود نداشته است .

وی گفت: عده ای که هدفشان کاهش احساس امنیت در جامعه است با برنامه اقدام به پخش شایعات می نمایند که لازم است در این زمینه مردم هیچ توجهی به این شایعات نداشته باشند و بدانند که نیروی انتظامی مسلط بر اوضاع اجتماعی جامعه است.

وی از رسانه ها به عنوان بازوان اطلاع رسانی نیروی انتظامی یاد کرد و گفت:رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی و تحلیلهای منطقی نقش مهمی در زمینه اقناع سازی افکار عمومی و ایجاد احساس امنیت در آنها داشته باشند و بخشی از برقراری مقوله امنیت در جامعه را عهده دار شوند .

سرهنگˈخرم رویˈ در ارتباط با لزوم ایجاد چند پاسگاه در مراکز مختلف شهرستان نیز گفت: با برچیده شدن پاسگاه ایست و بازرسی قلعه قباد این ضرورت احساس می شود که این پاسگاه مجددا احیا شود که برای این کار لازم است موضوع از طریق شورای تامین شهرستان به استان پیشنهاد تا مراحل پیگیری آن از طریق وزارت کشور به عمل آید.

7526/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا